Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om UL terminen min er feil, og at den egentlige terminen min er en uke før, Grunn til dette er at jeg fikk en klart positiv test over 1 uke før IKM dato ifl UL. Jeg mener at min IKM dato altså var 10 dager tidligere. Kan det være mulig å få en positiv test 1 uke før IKM? Har det mye å si om UL terminen er feil med 1 uke? (tenker på om det kan være farlig å gå for lenge på overtid?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lure på det samme her og har avtalt time hos gyn. for å sjekke. Mener også at terminen er feil med omtrent en uke... etter min egen reging da. Lurer også på mange andre ting så det er greit å ha en UL til, selv om den må da betales... håper jeg slipper å gå over tida...!

Skrevet

UL termin er mer nøyaktig enn menstermin. Det befruktede egget kan bruke alt fra 2-10 dager på å feste seg. Dersom det er stor differanse kan du jo fortelle om magefølelsen til jordmor / lege.

Jeg ble på rutinemessig UL satt 10 dager tilbake, mens jeg hadde forventet å bli flyttet 4-5 dager frem. Tok en ny ul 2 uker senere og ble da justert en uke i den retningen jeg mente var riktig. Man skal stole på magefølelsen.. :)

Skrevet

JA, den kan være feil! Og veldig ofte er den jo det.... UL termin trenger på ingen måte å være den mest korrekte, den sier jo bare om babyen er like store som gjennomsnittet man tar utangspunktet for i målingene. Når det gjelder befruktning så er det en ting, men kroppen produserer ikke hcg før egget er festet, og dersom du har fått utslag på en test før ul termin sier du kunne vært gravid så er jo saken biff

Skrevet

Uansett hvor mange ul man tar er det ul-terminen i uke 16-19 de går etter som gyldig termin.

Skrevet

Ul termin kan være feil. Jeg hadde 14 dager i forskjell på menstermin og ul sist. Pga mann som jobber borte var jeg temmelig sikker på når jeg ble gravid. Hadde en jordmor som hørte på meg-heldigvis. Hun sendte meg på "overtidskontroll" 10 dager over menstermin, men 4 dager før opprinnelig ul termin for sikkerhets skyld som hun sa. Resultatet var at jeg ikke slapp ut igjen fra den UL en. Jeg var gått over tiden og det var lite fostervann og babyen hadde det ikke særlig bra-og jeg ble satt på modningskur umiddelbart,og neste dag ble tuppelure født,litt tørr og innskrumpet,men i fin form:-). Så jeg stoler på min egen magefølelse og satser på en flink jordmor som støtter mor.

Skrevet

En bekjent av meg mente ul termin var feil og ble ikke overasket da hun fødte 4 uker før ul termin. Datteren var 52 lang og 4600 gram;-) Det må jo har vært feil..... Hun var på legen flere ganger å sa den måtte være feil, ble derfor lovet å ikke gå over ul termin, men hvor stor hadde ikke barnet vært da? hadde gjerne ikke hatt det så godt inni der.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...