Gjest Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 I går ettermiddag var min kjære sønn på fem ute å lekte, og hadde finne en kanne med white sprit (gud vet hvor, han husker visst ikke...) Så kom han gråtende hjem med white sprit over hele overkroppen, Han hadde sølt det på seg, heldigvis ikke drukket noe. Jeg ble ganske redd, dro av han klærne og plasserte han i dusjen, og ringte til doktorn vår. Imens jeg gjorde dette, puttet jeg klærne hans i vaskemaskinen:( Doktorn beroliget meg om at det ikke var farlig så lenge vi vasket det vekk med en gang, og at ikke han hadde drukket det. Det gikk veldig bra med han:) Men! Etter to timers vask på 60 grader luktet det white sprit på hele vaskerommet. Deretter vasket jeg de på 90 grader, og klærne stinket fortsatt. Da kom jeg på den glupe ideen at det var jo enklere å hive klærne enn å ødelegge vaskemaskinen (billigere og, var en utvaska t-skjorte og en joggebukse). Så heiv jeg inni noen håndklær det ikke var så farlig med, for å få skylt mer ut av vaskemaskinen, men de luktet og whitesprit etter en vask. Nå satte jeg den igang igjen med samme vasken, men jeg er redd jeg har ødelagt alt. Har noen gjort det samme? Hvor mange vask må til for at den blir trygg å bruke tro? Skittent babytøy begynner å vokse her. Er så irritert på meg selv....
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Kjør den et par ganger uten tøy i, gjerne uten noe såpe eller noe også, så kjører du håndklærne igjen og så tipper jeg det skal være bra:)
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Nei, si det du... 90 er jo ålreit, men jeg tror ikke kokvask har noen effekt på lukta av whitspirit, så 60 er nok likegreit. Har for ordens skyld ikke prøvd dette selv skjønner du;) Hihi... (og lært for fremtiden at jeg ikke skal det heller:p) Bare prøv deg frem litt, og husk at det er en sånn lukt som du synes du kjenner uansett det der...
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Jeg får holde den i gang utover kvelden og natta, så blir det kanskje rene klær på oss til uka:p Man lærer så lenge man lever:) Og den lukta har jo "satt seg" i hele vaskerommet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå