Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Føler meg litt slem, men etter noen intense dager med besøk fra svigers er det litt deilig å være for seg selv. De forventer oppvartning og tar selv lite initiativ til å finne på ting eller hjelpe til. Synes bare de er så selvopptatte. De er førtidspensjonerte, har relativt god råd og bor mye i utlandet. Vår sønn er det første barnebarnet og vi var begge litt over 35 år når vi fikk han. Særlig svigermor ga uttrykk for at dette hadde hun ventet på lenge og at endelig skulle hun bli bestemor. Men når det kommer til stykket synes jeg de er overraskende lite intressert. Mannen min og jeg har hatt en tøff periode, mye undersøkelser av gutten (det har heldigvis gått bra, men vært mye bekymringer), lite søvn og vi har begge vært syke i en periode. Opp i dette har svigermor ringt fra utlandet og sagt: "Jeg har sååå dårlig samvittighet for at jeg ikke kan hjelpe dere, og i neste øyeblikk er det babling om det de holder på med nede i syden" Og der satt jeg med 39 i feber og skulle ut å trille gutten min som hadde problemer med å sove andre steder enn i vogna. Min mor som bor en time unna tok seg ett par dager fri fra jobb for å avlaste oss. Det er selvsagt vårt ansvar når vi har fått barn, men jeg er bare overrasket over at svigers virker så selvopptatte. Men jeg skal aldri uttrykke dette ovenfor sønnen min, han skal få mulighet til å bli like knyttet til besteforeldrene på begge sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå