Gjest elissa2 Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 hei.... jeg har kjøpt meg en baby doppler...men så fikk jeg høre at det ikke er så bra å bruke den pgr av stråling....dette skjønnte jeg ikke helt....er det noen som vet? Noen av dere som har doppler? Hvor ofte bruker dere den? og fra hvilken uke? er selv i uke 14... Takk for svar:)
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Jeg også hørte dette... Men skal man høre på alt det hysteriske mange sier, kan man nesten bli gal... Det noen kan være redde for, er at hvis en har sånn privat og blir sittende lenge hver dag med dette.. Det er ikke heldig, men om du hører etter noen ganger i uka, er det ikke farlig, mer vil du ikke ha behov for. Jeg startet å bruke den selv i uke 13, noen ganger hørte jeg 3 dager i strekk, så kunne det gå mange dager igjen uten å høre, så en dag igjen, osv.... Men husk at ennå vil du kunne merke at du ikke får hjertelyden hver gang du skal høre, det er fordi du er bare i uke 14 og fosteret er så lite, snur seg hele tiden.... Så ikke bekymre deg over dette heller;) Prøver du tidlig en dag feks, så vent til ettermiddagen og prøv igjen da, de er mest aktive på kvelden.... Lykke til;)
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Baby doppler har minimal stråling..Har selv en babydoppler og 2 veldig skeptiske kommende bestemødre. Men i bruksanvisningen står det at det ikke er fare for stråling og at babydoppler er like sikkert som en ultralyd. Men jeg vet selv at om man bruker det ofte så kan det være noe som ligger i det folk sier. Men jeg bruker min maks 2 ganger i uken i mindre enn 2 min per gang. Det er ikke noe fare i.
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Jeg legger til som håpefull skriver, glemte å si det selv, men jeg hører maks 10-20 sekunder, det holder jo, er jo derfor du skal høre for å høre..
Gjest elissa2 Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 jeg har vært heldig og funnet hjertelyden begge gangene jeg har prøvd den:) blir liksom litt mer "virkelig" når man får høre hjertelyden:) Er vel noe med den bekymringen man går rundt med, når man ikke har kommet så langt som til å kjenne liv der inne... Er dere flergangsfødende?
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Ja hvis du en dag våkner å kjenner bekymring, så ikke nøl, da lytter du.. det er ikke farlig.. Er som hun over her sier og;) Jeg er førstegangs.......... Så den doppleren har vært veldig god å ha ja;)
Gjest elissa2 Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 dette blir mitt 3dje barn.....men skrekken sitter litt igjen etter forrige svangerskap....var en del komplikasjoner. så jeg er helt enig i at den doppleren er god å ha. har hatt en bekymring mindre da føler jeg:)
oktoberjentene;) Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Man blir ikke mindre bekymret i neste svangerskap hehe.... Jeg har akkurat bestilt meg en doppler.. gleder meg til å få den... Bekymret hele tiden... blir betryggende og godt å få den i hus... var med meg som med elissa2 over her, forgje svangerskap med en del komplikasjoner.... Blir litt mindre å bekymre seg over da
Gjest elissa2 Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 jeg håper du får et fantastisk svangerskap denne gangen Alviola & Noah+Spire..... klems:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå