supreme Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 har hatt bittelitt lyse rød/brundt i utfloden å blir jo fort småbekymret.. Så er det mest vanlig med SA el MA?
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Hvor langt er du på vei egentlig???Under 12 uke er det jo spontan abort (SA) det heter...
Ina25♥med gull i magen Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Kan ha både SA og MA under uke 12 og over uke 12. MA er bare en "variasjon" av SA. Barnet dør, men kroppen oppfatter det ikke og støter ikke ut barnet. Tro ca 25% av alle SA er MA. Det går jo ut på det samme, bare at en MA merker du ikke før etter en stund/evt. ikke før på UL.
Lemonia Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Det er vanskelig å si for det er nok ikke slik at et embryo/foster støtes ut akkurat det øyeblikket det dør, så sånn sett har vel de fleste SA'er begynt som en MA ved at fosteret har vært dødt i noen dager/uker først. På samme måte ville mange av de som får påvist en MA opplevd at det endte i SA av seg selv hvis de ikke hadde hatt utskraping. Nå som det er så populært å ta tidlige UL tror jeg mange oppdager slike ting tidligere enn man pleide før. Før ville man f.eks. mistet i uke 8 og ikke ant om embryoet hadde vært dødt siden uke 6, dermed kan man få inntrykk av at MA blir mer og mer vanlig i forhold til SA. Du nevner blødninger og jeg vil i allefall komme med en solskinnshistorie, nemlig at jeg selv har hatt småblødninger daglig fra uke 4 og jeg er nå i uke 9 og har sett normal hjerteaktvitet på UL og blødningene kom fra livmorhalsen. Så det kan veldig ofte gå bra til tross for blod. :-)
supreme Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2008 tusen takk for gode svar og en betryggende historie jeg er i uke 7+2 nå. var på ultralyd for 1uke siden, å da slo et lite hjerte så det var betryggende, men man vet jo aldri. tenker jo på at det kan gå galt. men krysser fingrene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå