Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd babybjørn, men den dritten orker jeg ikke lenger. Armene kan ikke bli lengre og jeg trenger seriøst noe å bære babyen (3 mnd) min i. Har såvidt hørt og sett litt forskjellig, men den ammetåka har fjernet det meste av minnene....

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

meitai og vevd sjal bruker jeg:)

Tettintill er en bra side!

meitai er lettere men sjal synes jeg er mer behagelig i lengden, snuppa er 5 mnd.

Skrevet

Armene ;-) Bærer lite jeg da.

Skrevet

ergosela er knallbra!

Skrevet

Jeg bruker Babybjørn...Men bruker den bare når jeg skal en kjapp tur ut...Ellers så bruker jeg armene eller vogna...

Kan ikke si at jeg kan se at mai tai ser bedre ut for barna..De sitter jo på samme måte, tenker da på når de sitter mage mot kroppen...Men at den kan være bedre for ryggen vår tror jeg mer på...

Men det er nå meg da...

Skrevet

Moby wrap, Elastisk bæresjal bruker jeg, anbefales på det sterkeste ;)

Skrevet

De få gangene det er nødvendig, butikken eller en hylende unge og en leilighet som MÅ støvsuges- BabyBjørn...

Skrevet

Jeg syns du skal sjekke ut vevd sjal eller mei tai som er mine to favoritter =).

Sjal er vanskeligst å lære seg, men går fint med litt øving. Jeg velger sjal om jeg skal gå langt med henne på meg hele tiden, da det er utrolig god bærekofort!

Siden babyen din alt er 3 mnd. ville jeg gått for vevd i stedenfor elastisk om du skal ha sjal. Dette fordi jeg syns at når lillemor var 5 mnd. og 7,5 kg, var vevd mye bedre enn elastisk om jeg skulle bære en stund. Elastisk sjal blir tungt i lengden når babyen begynner å bli en 7-8 kg.

Girasol er fine, veldig myke, gode og rimlige vevde sjal, sjekk lotusbarn.no. Ellers kan du egentlig velge det vevde sjalet du syns er fint for alle er gode =).

Mei tai er kjempe enkelt (og har forøvrig også god bærekomfort)! Jeg velger mei tai om det er mye opp og ned bæring, dette fordi mei tai går kjappere å ta av og på, i tillegg er det litt lettere å ta på seg utendørs (sjal går lett i bakken). Mei tai er perfekt å kombinere med vogn, vår ligger alltid under ;-).

Du kan bare velge en mei tai som du syns er fin, men jeg anbefaler deg å velge lange stropper sånn at du kan twiste på babyens rygg og knyte noe som heter tibetansk og du vil.

Skrevet

Ville bare kommentere til anonym 14:35 her:

Har du prøvd noe annet enn bb? Da hadde du rakst skjønt at babyen ikke sitter på samme måte ;-) I bb henger beina rett ned og belastningen blir derfor på underlivet. I det meste annet bæretøy har babyen bena mer rundt bærer og stillingen belaster ikke babyens rygg. Stillingen er den samme som babyen har i en frejka pute (eller hvordan det skrives), og er faktisk helt opptimal får babyens hofter.

Det er nok en grunn til at bb bør brukes tidsbegrenset, mens mye annet bæretøy ikke har noen tidsbegrensning.

Mener ikke at det er galt i å bruke bb så lenge man følger bruksanvisning og anbefalinger altså =). Ville bare si ifra hva jeg har lest er korrekt =)

Skrevet

Hadde BB til de to forste, og det var greit det. Naa bruker jeg en slynge fra New Nativ og er kjempe fornoyd. Anbefales virkelig.

Skrevet

Vi bruker bare BB, for gutten vår NEKTER å sitte i noe annet. Han blir krakilsk om han ikke får sitte med hodet ut og se fremover.

Skrevet

Anonym 17:28:

Vår jente nektet også det når hun var mindre. Før jeg lærte meg ryggbæring bar jeg henne fremovervendt i sjalet. Jeg syns dette var mye mer behagelig for meg enn å bære fremovervendt i bb (mens baby sitter på samme måte da). Etterhvert lærte jeg meg ryggbæring og det godtok hun (på rygg har de god utsikt). Bare et tips fra meg i tilfelle du skulle synes at bb er vond ;-)-

Skrevet

Jeg har nettopp fått mine 2 Moby wrap, Elastisk bæresjal i posten fra USA, og testet med en babydokke som nr.1 har i dag, det var jo helt topp! Brukte babybjørn til nr.1, men den var vond og ukomfortabel. Kjente med en gang at sjal er mye "riktigere" for meg og min kropp. Gleder meg til nr.2 kommer i oktober så jeg kan bruke sjalet. Har tenkt å putte henne/ham oppi sjalet med en gang og ha bebin der mest mulig! ;)

Skrevet

Har denne gangen en Mei Tai fra Babyhawk til min lille tulle på 2 uker. Er så utrolig fornøyd. BabyBjørnen som jeg hadde med forrige var et helvete, med babyhawken er bærekomforten tidobbel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...