Gå til innhold

får ikkje guten min til og spise middag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

einaste han vil ha er kalkun 6 mnd glass...men det er jo alt for lite!! har prøvd det meste, moser det heilt og prøver med forskjellige grønnskaer som er med kjekke farger:)) men han nekter!! noen som har noen råd?? tusne takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gløymte og sei han er snart 17 mnd

Skrevet

Hva med å ikke mose mate, kanskje det er litt mer spennende å se hva han får. La han være med å se på når du lager mat og la han smake på ingredienser hvis han viser interesse for det. Vær veldig positiv til maten som å si "mmmm det var godt " når du spiser maten din, det vekker nok nysjerrigheten hans. Men det viktigste syntes jeg er å ikke nekte han i å smake på mat du ikke ville trodd han ville like. Viser han interesse, la han prøve.

Lykke til:=)

Skrevet

Da er vi to.... Har en gutt på snart 18 mnd. og han har ikke spist middag på flere mnd nå. Jeg prøvde et glass i går, men han bare myser på nesa og sier "æsj!"

Ikke vil han ha annen middag heller. Han er helt håløs i matveien. Vil ikke ha noen ting om trent. Kun brødskive med prim, og grøt til kvelden. Også han som spiste både kaviar, leverpostei, smørost før.... Veit ikke hva jeg skal gjøre jeg. Noen ganger vil han bare ha skive uten noen ting på også.

Har også prøvd å være "streng" og ikke gi han noe som helst utenom, men det hjalp ikke det heller. Da spiste han ingenting.

Uff, ikke lett når de ikke vil spise. Blir frustrert til tider.

Skrevet

det rådet fekk eg og...og ikkje gi han noe annet, men det klarer ikkje eg heller!! for han spiser ikkje da:( har og prøvd og ikkje mose middagen hans, men bare pitler i det! vil ikkje prøve og smake på det ein gang.

Skrevet

er dette bare en periode? dattera mi spiser omtrent bare frokost og lunch og litt kvelds. sitter bare å griser resten av tiden å ho elsker mat. men de er ganske så aktive på denne tiden de har ikke tid til å spise noe særlig. er ingen krise, blir de sulten nok så spiser de. bare ikke tving de. som sagt ovenfor prøv å engasjer barnet i matlagingen. og gjør maten mer spennende. å er de ikke litt for gamle til å spise av glass når de er nesten 2 år?

Skrevet

Vi har hatt litt av d samme problemet...

jenta vår har aldri vært glad i middagsglass.

Men nå er hun 14 mnd. De siste mnd har vi gitt henne vanlig middag, og det går MYYYE bedre! hun vil spise selv.

Hun får bla pasta (penne), karbonade, fiskekake ol. De e lette å holde og gnage i seg selv ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...