Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 tar dere barnet opp med engang det gir en liten lyd?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Her får lille jenta skrike seg ut...Tar henne opp alt fra 3-10 min... Da er jeg gjerne opptatt med eldstemann...Så da får hun vente litt... Hun ille skriker ikke da...Men bare sånn sutring...Illskriker hun så tar jeg henne opp... De har godt av å ligge litt å gråte...Bare det ikke blir så lenge...Alt med måte-...
Bærende mamma Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Nei, de skal ikke gråte litt. Jeg går alltid inn med en gang jeg hører en lyd, men ser da ann om jeg må ta opp barnet. Om det roer seg når jeg kommer inn, setter jeg meg ved siden av til det sovner igjen, om det fortsetter å gråter når jeg har kommet inn, tar jeg selvfølgelig barnet opp. Barna trenger nærheten og være trygge på at vi er der for de, og får de ligge å gråte til de gir opp, slutter de å gi signaler på at noe er galt, da det ikke er noen som reagerer allikevel!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Kan fint la han, 11 uker- ligge i 2-3 minutt tid for å se om han stopper av seg selv. Prøver med smokken først, hvis ikke tar jeg han opp etter at jeg har prøvd endel ganger. De har IKKE vondt av å skrike litt, da mener jeg litt og ikke rød i trynet og illsint...
petite fleur Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Jeg synes ikke barn skal får gråte litt, som du sier ;-) Sutring derimot, det er noe helt annet. Sønnen min kan godt sutre en stund før jeg plukker ham opp. Gråter han, tar jeg ham opp med èn gang.
"spire nr 2 i magen" Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 det er jo stor forskjell på ilskriking og å gråte litt. jeg mener selv at barn kan få gråte litt uten at vi tar de opp. og sa spessielt når jeg ligger barnet mitt. hun gråter/ sutrer og jeg går inn til henne etter en pitte liten stund og gir henne smokken og roer henne ned i sin segen seng, slik holder det på en stund. begynner hun å gråte på en annen måte tar jeg henne opp og trøster henne.
"spire nr 2 i magen" Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Ser altså ikke noe gale i det jeg gjør!
*1+1=2 små* Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 men når ungen dere GRÅTER er han/hun jo lei seg for noe..lille gråter når hun har drømt noe, skvetter eller blir redd og da plukker jeg henner opp med en gang og roer henne... Hvis hun SKRIKER fordi hun er sur/overtrøtt så går jeg og roer henne/plukker henne opp fordi hun blir illsint Hvis hun SUTRER kan jeg godt la henne gjøre det bittelitt..men ikke særlig lenge..hun er jo bare en liten baby jo
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #10 Skrevet 4. mai 2008 Det er vel ikke noe poeng i å la barna ligge å gråte, men jeg tror nå ikke de har vondt av det hvis du er litt opptatt og ikke kan ta de opp på sekundet, hvis du er på do, eller i dusjen feks:)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #11 Skrevet 4. mai 2008 Jeg syns ikke en nyfødt baby skal ligge å gråte, i en spebarnsbok jeg har fått på HS står det at de max skal gråte i 1-2 min før de blir tatt opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå