Gå til innhold

blæh, dårlig samvittighet for absolutt alt!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så trøtt og sliten nå, er i uke 36, skal ut i permisjon om 13 dager og skulle egentlig jobbet dobbelt i dag, helt til samboeren min satt ned foten og sa at nok er nok i går.Han ser nok at jeg er sliten og alle kommenterer at jeg bør roe ned nå, har to jobber Får ikke sove skikkelig om nettene, og sliter med menssmerter og kynnere har allerede vært to ganger på sykehuset for de har vært redd fødselen har vært i gang, har blitt sykemeldt 7 dager i forbindelse med det begge gangene.

Ringte i dag begge plassene jeg skulle vært på jobbog sa jeg var sliten, trøtt og ikke følte meg helt i form og at jeg kommer til å gå til legen og sykemelde meg de 13 siste dagene.

Føler jeg gjør noe gale når jeg er syk eller vekke i fra jobb. Vet for min egen del og babyen at jeg bør det, men alikevel har jeg kjempe dårlig samvittighet. Er så sint på meg selv for det!!

Er det ikke flere som har det sånn?? Setter stor pris på svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg tror det du føler er veldig vanlig. Jeg er også en slik flink pike som får dårlig samvittighet når jeg er sykemeldt fra jobb. Selv er jeg 29 uker på vei, og har fått beskjed fra jordmor at jeg bør roe ned tempoet litt på grunn av kynnere. Jeg skal sykemeldes en prosentdel fra neste uke, og synes IKKE det er noe kjekt å si det til sjefen. Men jeg velger å høre på min snille jordmor, og tenker at dette barnet som vokser i meg er viktigere enn alt annet på jord akkurat nå! Du får garantert ikke noe igjen fra jobben for å presse deg lenger enn du bør. Du skal jo også ha masse krefter til fødselen, så lytt til kropp og fagpersoner! Ikke ha dårlig samvittighet!!! :)

Skrevet

det er noe med den samvittigheten til oss kvinnfolk.jeg selv har vært sykemeldt en del i dette svangerskapet.jeg er nå straks i uke 32 og har vært fullt sykemeldt en stund pga bekkenløsning.jeg jobber i barnehage med små barn og det gikk ikke lenger.da sov jeg ikke på natta pga at det var vondt.jeg har funnet ut at man må tenke på seg selv og ikke minst barnet i svangerskapet.man skal greie og føle glede av og bære på et barn.ikke at det er et ork.jobben greier seg alltids.

så gravide medsøstre: ikke ha dårlig samvittighet.tenk på det lille vidunderet i magen.

Skrevet

Ja, denne samvittigheten er ikke noe særlig. Tror ikke menn bekymrer seg og tenker så mye som oss kvinnfolk, nei. Samboeren min skjønner ikke hva jeg har dårlig samvittighet for sier han. Mener jeg skal bare senke skuldrene og slappe av resten av graviditeten, er jo det jeg vil så klart, men føler jeg gjør noe gale fordiom. Er ikke bare bare å være kvinnfolk nei:)

Nei, vi får skjerpe oss og tenke på oss selv og babyen i magen som dere sier:)

Nyte siste tiden, livet er jo egentlig for kort til å gå rundt og bekymre seg for alt mulig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...