Gå til innhold

Hvitt er jo ikke bare hvitt.. Trenger hjelp :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å fikser litt i huset, og sitter å ser på fargekart.

Men hvitt er jo ikke bare bare. Er jo hundrevis av varianter.

Jeg skal male vinduene hvite, men vi skal kjøpe ferdige hvitmalte lister til resten av rommene. Spørmålet mitt er da; Hvilken fargekode har ferdig hvitmalte lister? Slik at vindueer og lister blir like :-) Kjipt å få en stygg forskjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør etter fargekode der du skal kjøpe listene..

Men du.. Når dere kjøper ferdigmalte lister, så må dere jo sparkle spikermerkene og male over igjen vel? Ellers blir det jo tydelige spikermerker i listene...

Skrevet

heihei! Jeg har nettopp bygget hus.... Er ganske sikker på at alt av ferdigmalte vinduer, dører, lister osv er benhvite... Altså fargen benhvit.

Men du kan jo godt ha en annen hvitfarge på veggene, men da må du være sikker på den ikke "kræsjer" med den på listene osv. f.eks at den ene fargen går mot det gule, og den andre går mot grå e.l.

Dette kan jo en fargehandler hjelpe og forklare deg bedre enn meg=))

Skrevet

Er det vanlig da? Da er jo igrunnen hele poenget borte med ferdigmalte lister. Poenget er jo å slippe å male forsiktig rundt gulv, nye ferdig (egen) malte vegger osv og ikke minst å slippe å male listene.

Man bruker jo tynne fine spikre til slikt gjør man ikke?

Jeg har igrunnen ikke oversikt over hvordan tingene kommer opp osv, jeg bare sier hva jeg skal ha, finner fargekoder osv jeg :-)

Har ikke bestemt hvilke lister vi skal ha ennå, og jeg hadde tenkt til å male vinduet i morgen. Men tenkte det var en standard hvitt som ble brukt til ferdige lister osv.

Skrevet

Ja, har tenkt å ha en annen hvit på veggene så leter etter den perfekte hvitfargen til det :-)

Tror jeg ender opp med/og ikke minst håper den passer med standard hvitt S0502Y fra Butinox til veggene. Den tror jeg gir rommet den varmen og preget jeg håper på.

Men vinduet er BLÅTT nå, og det må jeg nesten fikse på.. Så vinduet må jo få samme hvitfarge som listene.

Skrevet

Du bør sparkle og male over spikerhull ja, for ellers blir det ikke noe fint.

Skrevet

Poenget med ferdigmalte lister er uansett ikke borte, for man slipper jo unna med et strøk i motsetning til mange.. Det er tynne spiker som blir brukt ja, men de er synlige på hvitt syns jeg. Vet ikke om alle sparkler igjen og maler over, men for en perfeksjonist (som meg, hehe) så skal ikke listene være full i grå prikker :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...