Gå til innhold

Hun begynner å bli så stor!


Kuredu

Anbefalte innlegg

Jeg er så fascinert over utviklingen til jenta mi den siste tiden. Hun begynner virkelig å bli stor altså! Prater som en foss - noe skjønner vi og noe skjønner vi selvsagt ikke. Men det råeste er at hun har lært seg farger! Dvs - vi har lært henne det. Hun har sånn stable leke fra Ikea med ringer i forskjellige farger, og det var da hun ble så glad i den at vi begynte å fokusere på hvilke farger ringene hadde. Det tok bare et par dager så hadde hun lært seg gul. Så kom grønn, rød, blå, brun, svart, lilla, rosa, hvis og grå! Jeg er helt forundret over at de lærer så fort! I tillegg har hun begynt å telle. Hun skjønner jo ikke hva tallene innebærer, men hun har en storesøster på 14 (mannen min sin datter) som startet å telle fra en til tjue - og nå sitter hun gjerne og teller for seg selv i rekkefølge! Klarer ikke hel rekka, men teller gjerne fra 4 til 14. Er det mulig - blir stå stolt og rørt av det jeg da! Det sier litt om hvor stor hun begynner å bli.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er sprøtt hvor fort det går nå. Tenk på hvor mye disse små har lært i forhold til hva vi lærer på to år!

 

Vi har ikke begynt med farger ennå, men tall er hun ganske god på. Teller fra 1 til 10 i riktig rekkefølge, men glemmer av og til fem (av alle ting). Teller masse for tiden, selv om tellingen ikke skjer så mye med fingerene som med skravla! ;) Er aller mest sang og dans det går i her. Hun kan imponerende mange sanger og dersom hun ikke har lyst til å synge en hun kan så finner hun på en i stedet.

 

Jeg synes liksom hun begynner å se ut som et barn mer og mer for hver dag som går. Har liksom bevegelsene til et barn på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt rått!

 

Jenta mi glemmer også fem innimellom - ha ha ha! Jenta mi er glad i at vi synger og hun danser gjerne, men synger ikke så mye selv enda.

 

Skravler fælt da!!!

 

Hun har forresten vært veldig opptatt av ikke å ha bleie på seg i det siste, og to dager på rad nå har hun sagt i fra når hun måtte tisse da hun ikke hadde bleien på. Så hun har tisset på vanlig do og fått tørke seg med papir!!! Hun var megastolt etterpå da......... Tenk om vi kunne slippe bleier i løpet av sommeren/høsten - det hadde vært deilig!

 

Ja det er ikke mye baby igjen nå....blir rart å få en baby i hus igjen egentlig - nå som babytiden i grunn er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjempe gøy!!

 

Farger og tall (her er det 4 som går i glemmeboka) er stor stas. Former og, både trekant, runding og firkant, blomst og måne :-)

 

Og når det gjelder å huske navn er han helt rå!! Myyyye bedre enn O! hehe

 

Og viljen da! Magnus har sterke meninger om dette og hint, skikkelig gøy og til tider ganske så slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...