Gjest Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 trenger avlastning hele tiden? Hun har to barn, den ene er veldig krevende å passe, slår datteren min, river i håret og dytter når jeg har ham... Kan ikke snu meg bort et minutt uten at noe skjer. Jeg er alene med jenta mi på tre år, og har det akkurat nå veldig travelt med studier. Vil veldig gjerne hjelpe, og har vanskelig for å si nei. Men kjenner at det begynner å bli for mye for meg nå. Hun spør gjerne flere ganger i uken, og nå som jeg er i praksis er det mye for meg. Hun har en mann som stiller mye opp også, men blir fort sliten. Vet ikke om jeg skal si noe til henne, eller om jeg bare må stille opp hver gang hun spør. Hva synes dere? Hun får dessuten også mye hjelp fra foreldrene våre.
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Ja, synes du skal si det som det er... Si at det er mye for deg og at du er sliten, og har nok med deg og ditt barn. Hjelper hun deg da, om du trenger det??
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Nei, kan ikke huske sist hun passet jenta mi faktisk. Men jeg spør sjelden også, fordi jeg vet at de har nok med sine egne. Dessuten klarer vi oss stort sett greit selv.
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Da er det jo enda verre. Synes du skal si det som det er jeg, nesten litt rart at søsteren din ikke forstår hvor mye du har å gjøre selv. Vi jenter må legge av oss snill-pike syndromet og stå på for det vi mener. Si at du har mye nå, men at engang innemellom er ok, eller noe.. Hun kan da jo ikke pålegge deg å være alene med tre barn veldig ofte, du som studerer og greier selv. Nei, synes du skal ta mot til deg og fortelle henne på en fin måte at du blir sliten og har nok med deg og ditt! Klem
mai mammaen til to Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 jeg hadde sagt at det passet ikke å passe så ofte. jeg har en søster som jeg har et veldig godt forhold til da..som jeg kan si ting direkte til... så jeg hadde nok ikke hatt problemer med det... skjønner godt at det blir slitsomt for deg jeg. men hvis du sier ifra til henne så kan det jo hende at hun skjønner at det blir for mye for deg også
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Vi har etterhvert fått et ganske dårlig forhold, dessverre... Hun kommer ikke til å skjønne det i det hele tatt, det vet jeg. Hun var istad og hentet den ene sønnen etter overnatting, han kommer igjen i morgen.... Da sa hun at hun måtte få igjen en cd datteren min har lånt.... Går det virkelig ann og være så egoistisk tenkte jeg da. Sa at hun skulle få den i morgen, for datteren min sa at hun ville høre på den nå når hun var her... Men da fortet hun seg altså å si at den må jeg ha med nå! Skikkelig oppgitt over oppførselen hennes kjenner jeg. Men for all del jeg er jo veldig glad i barna hennes da, blir bare mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå