Trulte troll Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Hei! Vi skal på ultralyd om få dager, og vi gleder oss veldig. Noen jeg kjenner har fått innvendig og noen utvendig UL, så jeg lurer på hva som avgjør om du får det ene eller det andre(?) Stemmer det at man får et klarere bilde om man tar innvendig UL? Og i såfall, kan man selv bestemme dette? Takknemlig for svar :-)
Kathy+Oktoberjente Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Skal ikke skryte på meg så mye kunnskap om dette, men jeg tror nok at det bestemmes ut i fra hvor langt du er på vei? I begynnelsen av svangerskapet ligger babyen så langt ned at man vil se best ved en innvendig UL, men etterhvert som babyen kommer lenger opp vil man kunne se like god ved en utvendig.. Jeg var på utvendig UL første gang i uke 15..
Trulte troll Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2008 Takk for respons :-) Jeg er i uke 19 forresten. Siden det har variert mellom innvendig og utvendig hos andre jeg kjenner, som også har vært 18-19 uker, tenkte jeg kanskje det var andre grunner enn hvor langt man er kommet. Noen andre som vet?
Lova Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har ihvertfall fått beskjed av gynekologen min som er spesialist i UL teknologi, at etter livmoren kommer opp av bekkenet ca i uke 14 er det ikke mulig å se noe særlig med innvendig UL. Frem til da ser man absolutt best med innvendig UL.
Ralla Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Ser best med innvendig ultralyd dei første vekene, deretter bruker ein mest invendig om ein skal sjå på livmorhalsen, om den har åpna seg og lengden på den osv.
Sina med Sprellings Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Hei! I tillegg til det de andre skriver, vil det foretrekkes å bruke innvendig ul hvis kvinnen er overvektig, for med med mye fett på magen kommer man nærmere innvendig.
Herkules Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Min erfaring er at tidlig ser man best med innvendig . Var på ul i uke 12 sist og da tok vi innvendig. Nå hadde legen fått nytt godt utvendig apparat og da jeg var i uke 12 denne gangen så brukte han uutvendig så godt, men litt bedre sist. jeg tror at du med all sannsynlighet får en utvendig ul og at dere ser godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå