Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det er effektivt å prøve dette for å øke melkeproduksjonen..

Jeg har sjelden eller aldri melkespreng. babyen trenger begge sider med amming for å bli fornøyd. Jeg forsøkte å pumpe for å se hvor mye som var av melk og fikk ut kun 60 ml, så ikke rart at baby er sulten. Hadde melkespreng i dag morges, men da var det også 7 timer siden baby fikk mat, og det var ikke så mye spreng at det lakk noe. Baby ble da fornøyd etter bare en pupp for første gang på 2 uker. (baby er 3 1/2 uke) Noen som har forsøkt akupunktur? Hva koster dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har forsøkt. Jeg gikk til Lill-Bente Koren som har fast spalte i Norsk Ukeblad. Hun har lang erfaring å sa at akupunktur hjalp til å øke produkjonen i 50% av tilfellene. Det var 4-5 behandliner som skulle til. Betalte 400 kr pr gang. Hos meg funket det ikke. Vi var tre som gikk der for det i samme periode. Vet at hun ene fikk økt produkjon.

Du kan drikke fenikkel te 1 liter om dagen...minst.

Jeg gikk på amme.pol på Riksen etter at akupunkturen fikk jeg skrevet ut afipran som skulle tes som en kur ( det er reseptbelagt legemiddel mot kvalme) det hjalp noe......

Riksen anbefalte akupunktur først......

Skrevet

Husk at babyen har en helt spesiell sugeteknikk, så h*n får ut mye mer enn du klarer å pumpe selv med elektrisk. Det lureste får å få opp produksjonen er å legge barnet til brystet så ofte som mulig....

Skrevet

Jeg har prøvd å legge baby til brystet, men når baby er førnøyd sover hun i 3-4 timer, så prøver å pumpe mellom ammingene for å øke produksjonen litt.. Dette ser ikke ut til å hjelpe mye desverre. Med forrige baby hadde jeg komstant spreng, så er kanskje derfor jeg reagerer så mye på dette. Vil jo ikke miste morsmelken. Har planer om å fullamme i 6 mnd dersom det lar seg gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...