Gjest Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Har slitt en del med kvalme gjennom svangerskapet til nå (er 17+2), men i går var det helt ille. Våknet skikkelig kvalm og har kastet opp stort sett alt jeg har fått i meg av mat og drikke i tilegg til vondt i magen. Har stort sett bare ligget i sengen fra kl 16 i går. Feberen og kommet, hvor høy vet jeg ikke, men har vært glo het... I dag har feberen gitt seg, men føler meg kjempedårlig og slapp, ville dere ha kontaktet legevakten?? Superglad for noen svar....
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Tror kanskje du burde ringe legen.. Er normalt med kvalme i starten, men du er jo i uke 17, og da burde det vel ha gitt seg? Feber er sjelden et bra tegn, og er man gravid bør en være på vakt. Mener ikke å skremme deg, men det kan være greit å ta en urinprøve og blodprøve for å utelukke at det har noe med babyen å gjøre ihvertfall.. God bedring da =)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Gjør som jojo79 råder deg til her. Det er bra at feberen har gitt seg men uansett tror jeg at jeg selv vertfall ville tatt en tlf... prøv å få i deg masse masse veske selv om det kommer opp igjen, kroppen tar til seg litt uansett. Er ikkesagt legevakten på en søndag vil gjøre så mye, men en prat har de tid til, og evt henvise deg til lege first thing i morgen.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Jeg tror ikke at jeg hadde kontaktet legevakten,hvis febern har gitt seg,du har kansje hatt en innfeksjon som nå er på tilbake vei og da er det lite en lege kan gjøre. At du er 17 uker og veldig kvalm er ikke noe falrig i alle fall det er helt normalt. I mine to første svangerskap gikk jeg og kastet opp mye,første kastet jeg opp til jeg nesten var åtte månder på vei og resten var jeg skikkelig kvalm,andre gang i alle fall til jeg var 6 mnd på vei og da gav kvalmen seg ganske godt. Denne gangen har jeg nesten ikke vært kvalm i det hele tatt. Føler du deg veldig utrygg er det jo greit å ha pratet med en lege,bare for å roe seg selv ned,men tror ikke det er så mye de kan gjøre som sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå