Gjest Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Idag er jeg 9+0 uker på vei, både i følge babyverden og ifølge legen min. Men det jeg ikke helt skjønner er dette: På babyverden sin kalkulator fikk jeg termin 9.desember og hos legen 7. desember. Ifølge babyverden var jeg 8+2 på vei den dagen jeg var hos legen. Da jeg spurte legen hvor langt hun mente jeg var på vei, sa hun 8+2. Altså nøyaktig like mange dager på vei, men forskjellig termin? Hmm...skjønner ikke... Å det er jo litt dumt, for når jeg legger inn termin 7.des (som nå er den som gjelder) på babyverden/bim så kommer det jo opp at jeg er 2 dager lenger enn jeg faktisk er.
Babyønske �� Skrevet 4. mai 2008 #2 Skrevet 4. mai 2008 Jeg får også opp forskjellige datoer og hvor langt jeg er på de forskjellige kalkulatorene. Jeg var til legen før helga og der fikk jeg den tidligste terminen av alle, og foreløpig forholder jeg meg til den, selv om jeg egentlig vet at den er feil. Men jeg gidder ikke ta det så tungt. Er bare snakk om to dager forskjell. Venter til ultralyd og den terminen jeg får der, får trolig tidlig UL så da blir det ikke så lenge å vente.
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Neida, 2 dager er ikke noe big deal altså! Men hvis jeg er like mange dager på vei, men forskjellig termin så må det jo være forskjellig hvor langt legen/babyverden mener ett svangerskap er.
Babyønske �� Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Mener forresten å ha hørt noe med at det kan ha med skuddår å gjøre, men skal ikke si det for sikkert altså
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Hei Jeg la inn et innlegg om dette tidligere, og tror jeg har funnet svaret på disse to dagene som skiller Noen regner kun 40 uker, mens andre regner 40 uker og to dager! Da er du kommet like langt i uker, altså 8+8 etter som det er 8 uker og to dager siden siste mens, men terminen blir da flyttet to dager fram ettersom de regner svangerskapet litt lenger Litt rotete, men kanskje skjønte du likevel Og det med skuddår kan visst også ha noe å si på noen kalkulatorer! Lykke til
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 slik var det med meg også. men jeg oppga bare datoen for siste mens til legen min, så kom han fram til samme termin som babyverden. men på UL ble jeg satt 3 uker tilbake. altså fra 16. sept. til 5. oktober med termin. så på UL får du liksom svaret litt mer på åssen du ligger ann =) i hvertfall i følge målene på babyen. så får vi bare vente og se om det stemmer, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå