Gå til innhold

Vennskap mellom mann og kvinne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mulig å ha vennkap mellom mann og kvinne? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hvor jeg bor er det mange menn som er bare venn med kvinner, og motsatt. Ser ikke problemet med at sambo har mange jente-venner. Selv foretrekker jeg å være venn med jenter, men det er fordi vi da har mer å snakke om.

Skrevet

Ja det er veldig fint mulig.. Jeg har flere mannlige venner.. felles for dem alle er at jeg har langt ifra noen tiltrekning mot dem.. Altså jeg ble ikke kjent med dem pga jeg var tiltrekt av dem.., men vi kom i samtaler på byen pga felles interesser eller noe i den duren.., jobber sammen eller møttes gjennom felles venner..

Men det kan jo også gå sjeis.. jeg har hatt mannlige venner hvor situasjonen har utviklet seg helt annerledes og han eller jeg har blitt litt interesert i annet en vennskap eller det har vært noe følelser, og vennskapet har da ofte gått over.. Pga han eller jeg er i forhold fra før av.. =)

Skrevet

Jeg trodde lenge at dette var fullt mulig og helt uproblematisk, men det har vist seg gang på gang at de før eller siden kommer med innrømmelsen at de tenker seg noe mer enn vennskap, og da synes ikke jeg det er så stas å være venn med dem lenger for å si det sånn... Så mitt syn har gått fra ja, selvsagt, til nei, det er ikke mulig, basert på egne erfaringer.

Hvis man skal ha "ekte" guttevenner virker det som de må være i slekt eller homofile for at de ikke skal prøve seg på noe mer etter hvert. Det er hvertfall min sørgelige erfaring.

Skrevet

Det er umulig å være bare venn med en mann. Det kan gå greit en stund men før eller senere så vil de ha mer enn bare vennskap... ( jeg leste en sted at menn tenker på sex hver 2-5 minutt!) Med mindre de er impotente, homofile eller i slekt!

Skrevet

Umulig?? Hahaha.. Jeg har flere mannlige venner som jeg har kjent i maange år.. Noen av de er i fast forhold også og har vært det lenge..

Ingenting er umulig.. Og at de tenker på sex så ofte er godt mulig..., men det betyr jo ikke at de tenker på sex med akkurat den de sitter sammen med der og da..

Skrevet

Jeg kan garantere deg at jepp det gjør de. (Så sant de ikke er homofile.)

Skrevet

He he, blekkspruten, bare vent og se...Det bor et dyr i alle menn og de vurderer absolutt alle kvinner som eventuell sex partner..og prøver seg når de får anledning til det..

Skrevet

Ja men da skal de få lov til det.. hehehe.. Jeg kutter ikke et vennskap/bekjentskap som har vært i mange år pga de muligens funderer på hvordan det er og ha sex med meg.. hehe..

Noen har jo også sagt det at de skulle så gjerne hadde jeg bare vært singel.. Javel tenker jeg.., det er jeg ikke og de respekterer det.. =)

Skrevet

Nå har jeg som sagt kjent de i endel år de fleste av dem.. Og de har eventuelt sagt det rett ut at de kunne tenke seg og ikke ha et forhold.., men rett og slett bare prøve seg.. de har tenkt tanken ja.. Så jeg vet at tanken slår dem.. Men siden de også kjenner meg godt så har de respekt nok til og la være og gå den veien..

Gjest -<<-
Skrevet

Selvsagt er det mulig. Det er vel ettertrykkelig bevist også, så knapt noe å synse om. Hvorvidt alle får det til blir en annen sak.

Skrevet

Anonym 10.16.

Detta er bare pisspreik!!! Klart det går ann å bare være venner.

Min aller nærmeste og beste venn er en mann på samme alder som meg, vi har vert venner de siste 15 årene og aldri ALDRI har vi kysset, aldri har noen av oss følt annet enn varme vennskaplige følelser for hverandre. Og denne mannen er ikke homofil heller, for nå er han faktisk sammen med min beste venninde!! Og det kunne ikke passet meg bedre.

Og for å ta med et nytt eksempel så er min kjæres aller beste venn en kvinne!! En dame som er 1 år eldre en meg, jeg såg fryktelig mørkt på dette til å begynne med, følte sjalusi og nærmest hat mot denne kvinnen!!

Men så har det seg slik at en kan ikke vinne en kamp mot venner!! Så når jeg ble kjent med henne så har det endet op med at vi er veldig gode venner, deler mye. OG jeg har en fordel, vi deler kanskje mer med en bestevenn enn med en samboer (i noen tilfeller) der får jeg vite litt forskjellog som kan hjelpe meg i forholdet om der er ting vi sliter med!!

Jeg stoler fult og helt på dem hver for seg og sammen. De er bestevenner, og jeg trives med det!! Ingen sjalusi og ingen uoverennstemmelser!! Helt topp!!!

Skrevet

Ja, det er mulig.

Tror nok aty de som sliter med dette er folk som er veldig opptatt av hvilket kjønn en person er, og som mener at kjønn er en veldig viktig del av folks personlighet. Dersom det er veldig ulike roller for menn og kvinner, og at man anser at det er en vesentlig forskjell mellom menn og kvinner, da blir det vanskelig å behandle folk av det motsatte kjønn på samme måte som en av samme kjønn.

Hvis en mann tenker at kvinner er fundamentalt forskjellige fra menn og at kvinner e rumulige å forstå seg på og bare interesserer seg for helt andre ting enn det menn gjør, så vil det jo være vanskelig for en mann å etablere et vennskap med en kvinne. Og desverre finnes det en del menn som tenker slik.

Skrevet

Akkurat dette spørsmålet er veldig interresant :-). Men det som hadde vært enda mer spennende er om det hadde vært en identisk tråd liggende for menn og at vi kunne sammenlignet svarene.

Tror menn og kvinner har ganske forskjellige oppfatninger av akkurat dette temaet. I hvertfall det jeg har skjønt etter mang en diskusjon både med jenter og gutter ang. akkurat dette spørsmålet.

Jeg og tror definitivt det er mulig, men forskjellen på menn og kvinner er vel det at skillene for venninne og ei man kan ha sex med, er ganske uklare for menn i forhold til kvinner. Menn blir jo gjerne "aseksuelle" i øynene til kvinner så fort de blir kompiser, men det samme gjelder vel sjeldent for menn. Samtidig tror jeg det er en vesentlig forskjell på single gutt/jente-venner enn de som er i et forhold. Må si jeg er mer usikre på de single jentevennene til mannen min enn de som er i et forhold.

Skrevet

Anonym 10:55

Du vil nok oppdage før eller siden at denne teorien din får seg en liten knekk ;-)

Skrevet

Det kan man fint være. Nå har vi kunnet være venner i ca 30 år til nå uten mer problemer enn det andre venner har, så da regner jeg med at vi kan fortsette sån.

Skrevet

Ja, som sagt! Jeg tror det er fullt ut mulig, men de som tror at mannlige venner ikke kan nære noen seksuelle følelser for venninnene sine vil jeg absolutt påstå er naive. Men det som ingen vet, har jo heller ingen vondt av...he he.

Skrevet

En av mine beste venner sa til meg noen mnd etter at vi hadde begynt å henge sammen (var vel rundt 15 år gamle) at jeg "ikke hadde noen kroppp han runket etter akkurat", så jeg føler meg relativt trygg ;-)

Skrevet

Om de har noen seksuelle fantasier noen ganger ser jeg ikke problemet med. Det kan jeg ha selv. Det går faktisk ann å være venner, ha sex og fortsette å være venner. Så lenge man respekterer hverandres grenser er vel det greit.

Skrevet

jeg har kompiser jeg som jeg er gode venner med.

Går jo godt an det :)

Har opplevd noen har blitt forelsket i meg (da jeg var singel) det synes ikke jeg er fult så kjekt da. Men bare man avviser på en fin måte og ir klare signal på at dette er kun vennskap så går det fint

Skrevet

NN 11:05

Anonym 10:55 her.

Nei jeg har vanskelig for å tro dette, hvorfor skulle de etter 15 år og etter 20 år plutslig finne ut at oj, det hadde vert kult å prøvd å ha sex ilag.. eller, hmm denne dama/mannen vil jeg ha til sengs??

Nei dette grunnlaget blir for tynt.. har du noen eksempler på at dette ikke går ann? Eller står det noen steder at dette med sex så ofte som du sier (husker ikke hvor ofte du sa) på hjernen gjelder alle menn??? Eller er det noe du kommer på selv?

Det som jeg skrev tidligere er min erfaring innen dette temaet, og jeg har faktisk den tilliten til min nærmeste og min kjære at jeg har ingen tro på at verken eller skal skjære seg, da hadde det evt gjort det i barndomsårene når vi var unge og dumme..

Skrevet

Jeg tror jeg vil slå et slag for vennskap med det motsatte kjønn hvor man faktisk har noe seksuell tiltrekning, men ikke handler på denne følelsen. Det går fint an, og de vennskapene jeg har som er sånn gir meg mye glede. Man må bare klare å se sjøl hvor tett det kan være uten at det tipper over. :)

Skrevet

Jeg har hatt vennskapsforhold med flere menn. Det var lettere før, da vi var yngre, men jeg har fortsatt flere slike forhold. Det handler om respekt og gjensidig respekt. Akkurat som for menn med menn eller kvinner med kvinner.

Og siden du sikkert lurer - NEI, jeg har aldri vært borti situasjoner der det har "gått over streken", og heller aldri vært fristet. Ikke engang når jeg har overnattet sammen med dem i fylla. Man bare VET forskjell på vennskap og kjæresteforhold.

På den annen side er jeg 100% sikker på at man ikke blir venn med en eks. Det tror jeg aldri kan funke. Man kan bli bekjente eller ha et slags vennskapsforhold, men det vil aldri bli som med en ekte venn/venninne.

Skrevet

Det går veldig fint an! Både mannen min og jeg har det og det er helt problemfritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...