Gå til innhold

Jeg raser jo ned i vekt!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 9 og har gått ned 7-8 kilo! :( Alt jeg putter i meg kommer opp igjen. Veier kun 47 kilo nå :(

Ringte legen på fredag, men fikk ikke time før til onsdag.. Er det ikke litt sent og dra til legen da, hvis jeg ikke får i meg verken vann eller noe mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ikke får i deg noen ting, ville jeg ha oppsøkt legevakten om jeg var deg.

Skrevet

Hvor høy er du da?? Tenkte på siden du veier 47 kg bare...

Kommer alt du drikker opp igjen også?? prøvd med farris, eplemost og generelt litt salte drikker??

Skrevet

huff .........stakkars deg.....47 kg....er ikke rare greiene det.

Dra på legevakten du!! Lykke til!!!

Skrevet

Jeg er 1.65.. Så er ikke sååå ille tynn, men merker at jeg burde veie langt mer enn 47 kilo. Prøvde og gå opp i vekt før jeg ble gravid også.

Har ikke prøvd farris enda, men det meste annet. Til og med vann kommer opp igjen. Får vel dra til legevakta senere i dag da, hvis jeg ikke får i meg noe i dag heller. Farris skal prøves ut! :)

Skrevet

Dem anbefaler og blande farris og eplejuice til barn som kaster opp. Men jeg tenker at dersom du ikke får i deg noe mat og drikke og du er i uke 9, så bør du oppsøke lege for å få sjekket hvordan det står til med den lille. Babyen må jo ha næring og selv om du holder på farris og eplejuice, så er det jo ingen næring i det....

Skrevet

Ja, får ringe inn senere i dag da:)

Skrevet

165 ja.. Da er du jo rimelig tynn nå ja.. Vil ikke tro du har så mye og gå på.. Det er jo du som vil merke virkningen av at du ikke får i deg nok næring først siden babyen i magen har førsteprioritet.. Den suger til seg all næring som er nødvendig også går overskuddet til deg.., Men hvis du ikke engang holder på drikke ville jeg ringt til legevakten i dag og hørt med de..

God bedring.. =)

Skrevet

Ja, tror jeg må gjøre det. Pappan ble litt paff når han så vekta mi igår. Så idag skal han ta mini så mye jeg vil. Trenger litt hvile nå, ikke bare lett og ta seg av en 1åring i tillegg. Så skal bli deilig og slappe av litt idag. Ringer legevakta i kveld, åpner vist ikke før 16.00 der :)

Tusen takk! :)

Skrevet

Jente nå tar du til vett og kommer deg på legevakta!!!!! Det er FARLIG!!!! Ikke la deg avfeie av å ha snakka med en lege eller legesekretær på telefon.. Du MÅ dra dit og levere en urinprøve så de får sjekka urinen for ketoner og får sjekka om du er dehydrert. Vekta du har minsta er sanssynligvis hovedsaklig VÆSKE og det er skummelt. Du kan gå i sjokk, det gjorde jeg på sykehuset pga en idiot turnuskandidat som skulle leke doktor og sjekke meg i huet og ræva først. Detg var så ille å stikke på meg at de måtte få tak i en fra ambulansa for å få stukket inn venoflonen. Jeg lå der bevistløs påkobla oksygen og intravenøs i flere timer mens mamman min satt og gråt fodi de IKKE viste om jeg skulle klare meg eller ei.

Så dra deg på sjukehuset!!!

KLem fra ei VELDIG redd og bekymra

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle få kommet inn nesten med engang. Fortalte de akkurat hvordan det var, men dama virka nesten litt sur. Sikkert en dårlig dag bare. Men fikk time til onsdag, før det var det ikke noe ledig. Trodde ikke jeg hadde gått ned så mye i vekt, regna kanskje med en kilo eller to. Var alene hjemme hos mamma og tre av venninnene hennes, og jeg har ikke fortalt henne at jeg er gravid enda. Så kunne ikke akkurat skrike det ut blandt alle dem heller. Fikk nå tak i pappan etterhvert da, og fikk sakt det til han. Først da skjønte han alovret av dette. Jeg tror han har trodd at jeg har lata litt som siden jeg har vært mye trøtt, så jeg skulle ta mini litt. Han er sykemeldt og har ryggskade, så ikke bare enkelt her.

Men jeg må bare få ringt legen i ettermiddag! Håper bare de gidder og høre på meg da. Hvis ikke så burde jeg vel egentlig bare trampe opp på legevakta uansett. Høres ikke spesielt hyggelig ut det som skjedde med deg Ugl@ :( Idag SKAL jeg inn på sykehuset, så håper jeg de sjekker meg som de skal! :)

Skrevet

Nei var utsatt for det samme selv, legevakt som ikke skjønte alvoret..men da overlegen på gynekologisk sengepost kom så ble det fart i sakene... Han sto å skjelte ut turnuskandidaten i gangen. I det samme så svimer jeg av og mere husker jeg ikke før jeg våkna 10 timer senere. Da hadde de vist måtte hente en fra ei abulanse som akkurat hadde kommet inn pga at jeg var så dehydrert at det var vanskelig å få inn venoflonen.

Symptomene jeg hadde da jeg kom inn var (foruten kvalme selvsagt): Hodepine, munntørrhet, en utmattende tretthet og forvirring.

Så ikke gi deg, jeg hadde gått ned 9 kg og veide 51 kg da jeg kom inn, er 1.68 høy.

Skrevet

Jeg fikk heller ikke i meg noe i begynnelsen når jeg var gravid, men hadde litt mer å gå på enn deg og gikk "bare" ned 6kg. Det som hjalp for meg var Phenergan jeg fikk av legen og så slappe helt av. Jeg hadde heldigvis ingen barn fra før, så jeg hadde bare meg selv å ta hensyn til, så gruer meg til akkurat det ved et evt neste svangerskap:-( Tablettene hjalp ikke med en gang, men etter et par dager og med flere tabletter i løpet av dagen klarte jeg meg etterhvert greit.

God bedring!

Skrevet

Okay! Disse tablettene må jeg ha resept på? Kanskje de kunne hjulpet meg også. Men legen gir meg sikkert dette hvis det er det som skal til.

Skrevet

Høres ut som meg.. Da skal jeg ikke gi meg hvertfall! Helt forferdelig å gå som dette.. :(

Skrevet

Du, det er på hverdager legevakta åpner klokka fire, for da kan man gå til fastlege på dagtid, mens på lørdag og søndag er den åpen hele tiden. Sånn er det ihvertfall her, det ville jeg ringt og sjekket var jeg deg..

Masse god bedring, håper du får den hjelpa du trenger i dag, så kroppen får litt væske.

Må jo bare legge til at når du er gravid og noe skjer skal du komme rett inn uansett om de har ledig time eller ikke. Legen min sa at jeg kunne ringe når som helst, hjertesyke og gravide har forkjørsrett og kommer inn rett foran nesa på alle som måtte sitte på venteværelset og vente... Det tror jeg nesten jeg ville nevt for legen var jeg deg, han må stramme opp sekretæren sin litt der!

Skrevet

Kjære deg!

Jeg har hatt det slik i mine svangerskap, men jeg er en del tyngre enn deg, så det gjorde ikke noe om jeg tok av litt. Men etter 2 uker hjemme, så ringte jeg legen, fikk time dagen etter, og så bar det på sykehuset for intravenøs-væske i 4 dager. Du må stå på ditt, og si at du SKAL inn, og så henviser legen deg til sykehuset. Kanskje slipper du innleggelse, mange som er inne hver 2. dag og får intravenøs-væske. Må da være der i 1-2 timer, men en blir SÅÅÅÅÅ mye bedre etterpå!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har vært innom legevakta nå. De kunne ikke gjøre noenting. Begrunnelsen var fordi de ikke tok blodprøver der! :( Så da måtte jeg bare vente til onsdag, dette var jo liksom ikke livsfarlig sa de.. Så... Er vel bare og vente da.. : /

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...