Gå til innhold

Noen gravide eiendomsmeglere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen eiendomsmeglere her som er gravide og om dere er i jobb.

Jeg ser ikke for meg at jeg vil få inn oppdrag like bra når magen blir stor i sommer.

Det er jo også mye arbeid, lange dager og mye stress.

Jeg stortrives forløpig og er i god form så langt.

Bekkenet er vondt da så bæring er nesten umulig.

Det jeg er mest bekymret for er inntjeningen for siden inntekt legges til grunn for fødselspermisjonen og jeg ikke får inn oppdrag med stor mage så vil jo det bli et forferdelig tap.

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg , vet jeg jobber i et mannsdominert yrke men...

Skrevet

Tror nok ikke du vil få inn mindre oppdrag pga større mage. Det viktigste er vel kanskje å være ærlig i forhold til hvor lenge du har igjen, for det kundene frykter mest er vel at de vil få en ny megler underveis. Mot slutten av svangerskapet så kan jo du ta med deg noen andre fra kontoret når du skal ut på befaring, og si at du skal ut i permisjon om x uker, og at dere vil være 2 meglere på oppdraget og at den andre vil ta over oppdraget dersom eiendommen ikke blir solgt innen du skal ut. Da vet de hvem de skal forholde seg til og slipper å være redd for at det skal komme inn noen nye "fremmede" underveis i oppdragstiden. Husk at det er like mye firmaet ditt og konseptet deres kundene kjøper, ikke bare deg som megler.

Går nok kjempefint! :) Lykke til, hilsen kollega.

Skrevet

Vet jeg tapte noen runder sist (men da hadde jeg en annen stilling som gjorde at jeg hadde fastlønn)

Det virker på meg som at en gravid kvinne ikke har den samme tilliten når vi sloss om jobbene.

Det er jo til og med sånn at når jeg tar telefonen og noen er på jakt etter en megler så hender det at noen blir skeptiske til at jeg er kvinne. En megler er vel en mann?

Jeg er enig i at kundene vil vite at man står løpet ut og at to meglere er en ide.

Jeg vet jo også at jeg vil tape på det for når vi er 2 meglere blir jo provisjonen delt.

Jeg kjenner faktisk ingen gravide meglere som er i jobb.

lykke til til deg også

Er du i full jobb?

Skrevet

Jeg vet akkurat hva du mener i forhold til kjønn etc, men de fleste ganger så opplever jeg det som positivt at jeg er kvinne. Vi er jo gjerne litt mer sympatiske enn mannfolka, tar mer hensyn til de menneskelige forholdene, og så har jo vi litt mer peiling på interiør etc. (vil jeg påstå...;-)) Nå vet jeg ikke om du er utdannet, men det er jeg, og jeg føler jeg vinner mye på det!

Jeg er i full jobb, ja. Har planer om å være det helt til jeg skal ut i permisjon om litt over 6 uker. Men nå jobber jeg på et forholdsvis nyoppstartet kontor, og jeg har heldigvis fastlønn, så jeg slipper å tenke på inntjeningen så mye. Nå i det siste så har jeg handlet alle sakene mine over til kollegaen min, slik at kundene skal slippe å bytte megler underveis i prosessen.

Hva om du snakker med arbeidsgiveren din da? Legg frem dilemmaet ditt og spør om det er mulig at du får fastlønn nå frem til du går ut i permisjon. Da slipper du at du må dele provisjonen din dersom du tar med deg en annen megler på oppdraget. Alternativt kan jo du jobbe litt mer backoffice siste perioden, og bare bistå de andre meglerene. Da vil jo du frigjøre arbeidstid til dem slik at de kan ta inn de oppdragene du ville ha tatt inn, og bedriften vil ikke bli "skadelidende" ved å tape inntekt.

Jeg er sikker på at arbeidsgiveren din vil gjøre det meste for å beholde deg i jobb helt frem til permisjonstiden starter, dersom du er i form til det. Jeg her heldigvis i storform, så det er ingen grunn til at jeg ikke skal gå på jobb! :) Og så blir ventetiden så mye kortere også.

Har du lenge igjen da?

Skrevet

Hei og takk for gode ideer.

Ja jeg er utdannet og jeg er enig i at det er positivt. Jeg ser også at mange av mine kunder er nettopp mine kunder fordi jeg er kvinne (på lik linje med at jeg taper noen oppdrag på det)

Jeg skal snakke med arbeidsgiver om det. Je stortrives og jeg er frisk så jeg har tenkt til å jobbe ja absolutt.

Jeg vet faktisk ikke hva de er villige til å tilrettelegge for meg. Vi har allerede et bredt backoffice og jeg vil fort bli en kostnad om jeg skal gå på fastlønn tenker jeg. Det har aldri jobbet noen unge kvinner hos oss så noen med erfaring med svangerskap er det ikke

Det er faktisk mulig jeg må sette bort visningene for jeg er så skrekkelig trøtt og bekkenet er veldig smertefullt. så visninger med lang avstand til bil og mye trapper er vanskelig allerede.

Jeg har termin i september så jeg har en god stund igjen.

Har du noen formening om hva man bør ligge på ved fastlønn?

Skrevet

Ja, du har jo noen mnd'er igjen, så jeg ville bare tatt det opp med arbeidsgiver snarest råd. Si også til dem at du er trøtt og sliten på kveldstid og har begynt å få litt problemer med bekkenet. Om de ikke er med på å tilrettelegge til deg slik at du må fortsette med visninger og møter på kveldstid så kan jo de risikere at du vil bli sykemeldt, og det er jo ikke noe ønskelig for hverken dem eller deg.

Å være 2 meglere på et oppdrag kan jo bare være til gunst for kunden, og kan jo sikkert også kanskje sikre noen oppdrag. Der jeg jobbet tidligere var vi konsekvent 2 meglere pr oppdrag, og fikk inn en del på det, faktisk! Så det viktigste er jo å bare å få frem det positive i det.

Fastlønnen din bør jo være sånn ca snittlønnen du har hatt de siste 3-6 mnd'ene. Nå vet jeg ikke hvordan markedet er akkurat der hvor du jobber, men om det har vært litt tregere de siste mnd'ene, så bør man ta høyde for hvertfall de siste 6 mnd'ene. Det er vel også det som vil bli tatt til grunn for beregning av permisjon også.

Lykke til da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...