Gå til innhold

Noen her som har hatt ul etter den "vanlige" ul`en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor fikk dere det?

Altså hvilke grunner hadde dere for å få en ekstra ultralyd?

Jeg er i uke 31 og kan ikke helt skjønne på magemålet mitt at jeg virkelig skal måtte gå så lenge som 9 uker til....

Kan jeg "kreve" å få en ny u.lyd for å få sjekket opp dette????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt det opp med legen.

Jeg fikk ekstra ul pga min helse for det var snakk om at det kunne gi lav fødselsvekt

Jeg vet det er mange som blir sendt på ekstra ul i uke 32 forå måle vekst og dette er gjerne de som har høyt symfyse mål.

Skrevet

jeg var på føden for å sjekke om vannet var gått og i tillegg pga liten aktivitet i magen, kan gå flere dager før jeg kjenner noe til krabaten. han er visstnok veldig rolig..

da fikk jeg ul og sparketest.

Skrevet

Jeg har vel hatt 5 ul etter den ordinære:P Blir sjekka for svangerskaps forgiftning..

Skrevet

Jeg skal på ny ultralyd på tirsdag, da jordmor ikke kan kjenne leiet til lillegutt... Er vel litt som skal ordnes om det er seteleie på gang...

Magen min er ikke særlig stor, og jeg spurte jordmor om det var mulig å "kreve" en ultralyd for å sjekke opp dette (om han er liten eller stor), men hun mente så lenge symfysemålet følger sin egen kurve så trenger man ikke det. Ifølge jordmor har jeg ganske lang rygg, så han gjemmer seg godt inni der. Jeg er litt bekymra kanskje han er stor men vi ikke kan se det på utsida... Men hun beroliget meg og sa: "Jeg kan se det blir ikke noe 4-kilosbaby ihvertfall". Så jeg stoler på henne...

Du kan jo nevne det for din lege/jordmor, er ikke godt å gå å være bekymret. Uansett så tror jeg de hadde bestilt ultralyd til deg om de tror du får stort barn.

Skrevet

var på ul på fredag uke 37 grunnet plutselig store sf mål ,venter en stor gutt.

Skrevet

Var på ekstra ul i uke 28 på grunn av akutte, sterke magesmerter og i uke 31 på grunn av mistanke om vannavgang.

Skal på ny ul i uke 37 med vektestimering på grunn av komplikasjoner under forrige fødsel, så her har det blitt en del ul'er i tillegg til den ordinære!!:)

Skrevet

Jeg skal på ekstra UL i uke 32 grunnet IVF.

Skrevet

jeg var på ul i uke 28 pga magesmerter og div, ny ul i uke 30, som en oppfølging, og det og se at fostret vokser jevnt! om du får ul bare fordi du trur du har en stor baby el feil termin vet jeg ikke, men jeg trur det kommer veldig an på hvem lege du møter på! jeg spurte på ul i uke 30, om hun kunne se om den ul termin jeg hadde fått stemte... og da sa hun at det gjorde de ikke, barna vokser mest likt i uke 17-19, derfor blir termin satt der, skulle ikke barnet leve opp til de målene på en senere ul, tar dem det som at det ikke vokser som dem skal! men som sagt, jeg vet ikke!

men vist dette bekymrer deg, så snakk med legen din da, kan jo hende han sender deg til ul!

Skrevet

Jeg har "klippekort" på ultralyd.. Var på første ultralyd for tidlig, for jeg ikke viste når jeg ble gravid. Siden jeg ble gravid så fort etter forige svangerskap. Så var jeg på den ordinære ultralyden, hvor de fant ut at morkaka låg så langt ned, at de øsnket en ny kontroll på det i uke 32. Så var jeg på ultralyd i uke 24, for de ville se på hjerte til babyen i magen, siden forige mann var født på hull i hjærtet. Så var jeg på ultralyden i uke 32,morkaka låg fint da. Jordmor ønsker meg til eg ny ultralyd no, for magemålet mitt ikke stiger slik det skal. Så skal jeg til jormor igjen torsdagen, da skal hun avgjøre om jeg skal på en ny ultralyd. er 3 uker til termin. 26mai. Jeg kjenner masse liv, så jeg er ikkje bekymret. Å første mann var født 1 uke før termin, å var ikke store gutten. 47cm, 2912gram. Å det er hvist nokk en jente i magen nå, så jeg tror det bare er at hun er liten,som gjør at magemålet ikke stiger som det skal.

Skrevet

Jeg var på Ul i uke 32 pga fallende symfysemål, men det var pga gutten hadde lagt seg i tverrleie.. Var på UL igjen i uke 37, da for å sjekke fostervann, morkakefunksjon og vekst siden det var litt trøbbel på slutten med førstemann.. Jeg ligger laaaangt over det grønne feltet på skjemaet, har gjort det i alle svangerskapene, men har bare fått "småe" babyer, 3200 og 3300, og denne er beregnet til å bli like stor...

Skrevet

Ja, mange ganger...9 ganger frem til nå, også skal jeg 1-2 ganger til visst jeg rekker:) Er 37+2 i dag, har slitet med for mye fostervann (vært mye innlagt grunnet smerter) + barnet er 23 % over gjennomsnittet i vekst. Jeg bor på et lite sted med 3 timer til sykehuset, fødte på 1 time sist (bodde i oslo da) så greit og følge med på utviklinga:)

Skrevet

jeg har hatt 5 UL-undersøkelser uten noen veldig spesiell grunn.

Skrevet

Jeg var på ekstra ul nå når jeg var 32+2. Dette pga jeg går på medisin for lavt stoffskifte og det skal da i følge rutinene her, ha litt ekstra oppfølging. Dessuten har vi en historie med mange aborter før vi fikk vårt forrige barn. Så har fått litt tettere oppfølging denne gangen også pga det.

Skrevet

Jeg var på ekstra ul i uke 28 pga at morkaka lå "for langt" nede på den ordinære ultralyden.

Skrevet

Jeg er med i et forskingsprosjekt og får 3 ul etter den ordinære. Hadde en ul i uke 8 pga blødninger også...!

Skrevet

Jeg hadde ultralyd i uke 37 fordi jeg trodde at vannet lekket. Alt var i orden.

Skrevet

Heihei. jeg var på den vanlig ul i uke 19, da lå morkaken langt ned så måtte inn på ny ul i uke 28. Det var vi og alt var bra. Så fant de ut at en sykdom jeg har kan føre til at hjerte til babyen kan slå feil etter fødsøelen. Så nå er vi på ul en gang i uken frem til fødsel og jeg er i uke 32 nå. Så blir en del ul til. Jeg skulle også inn fordi jordmor synes magen min var altfor liten i forholde til uken jeg var i og hvor stor den lille skulle vært. men da hadde jeg nettopp hvert og hun var rett størrelse.

Så du kan sikkert får en ul til, snakk med lege eller jordmor om det.

lykke til.

Skrevet

Hei, jeg har vært på 2 ekstra UL, og skal på en til nå på onsdag. Grunnen til det er at jeg i graviditeten har fått eksem!?! Så da ville de bare sjekke (første gangen). Kan jo hende eksem er et symptom på noe??? Aner ikke...

Tror de to neste UL kun er for at jeg ikke skal bekymre meg, for forrige gang sa han bare at de skulle bare se litt på babyen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...