Gå til innhold

Hopper ut av sprinkelsenga hele tiden - noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på snart 2½ hopper ut av sprinkelsenga minst 20 ganger hver kveld og har holdt på med dette i en ukes tid nå - han synes selv dette er veldig morsomt og spennende. Vi må selvfølgelig bytte til en vanlig barneseng snart, men jeg regner ikke med at problemet blir mindre av den grunn. Er det noen som har råd eller erfaringer? På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi kjøpte ny seng til henne med engang hun hoppet utav. var så redd hun skulle slå seg når hun hoppet ut.....

når hun går utav sengen sin nå så bare følger vi henne tilbake til sengen sin og brer dynen over henne. er vel ikke så mye annet man kan gjøre liksom

Skrevet

- Ny seng

- Følge tilbake

- Om igjen og om igjen og om igjen

:o)

Skrevet

har ikke samme situasjon enda, men da vi var på ferie forleden og ikke hadde m reiseseng fikk han ligge i vanlig seng. da kom han opp flere ganger. endte med at vi nattet ham, det var igrunn ganske koselig - tok en halvtimes tid - men er nok dette vi begynner med når han hopper ut av senga etterhvert. jeg ville vel kjøpt ny seng til å begynne med.

Skrevet

Tassen sover av og til i stor seng når vi er borte. Har aldri gått ut av de, men det er kanskje fordi vio er borte? tryggere i senga liksom...

Skrevet

Følge tilbake, og legges i seng om og om igjen. Ikke si eller gjøre noe spesielt. Vær nøytral.

Skrevet

Hei, HI her igjen.

I dag har vi kjøpt ny seng og vi har skrudd den sammen sammen. Meeen, han har klatret ut av den mange ganger, så ingen umiddelbar forandring (må sikkert venne seg til den). Må bare fortsette å gå opp og legge ham igjen og igjen (og igjen og igjen)..:-)

Skrevet

De kommer seg ofte ikke ut av reisesenga...

Skrevet

Hei, Det startet faktisk med reisesenga, så det er desværre ikke en "option" - han har bare alltid vært god til å klatre. Kan jo heller ikke holde ham i babysengen til han er 14 år, så det er vel bare å ta overgangen stille og rolig. :-/ Tror faktisk at problemene henger sammen med at han ikke er spesielt trøtt når vi legger ham, så det er mye mer spennende å være oppe. Har for eksempel begynt å bæsje hver kveld etter han er blitt lagt, dette virker rimelig "bevisst". Må vel kanskje kutte ned på dagsovingen, han blir vekket etter 1½ time hver dag, men sover "lenge" om morgenen (blir vekket ca 7.15). God natt :-D

Skrevet

2 ½ , hvordan får du til å skrive det? Har du egen tast for ½ ?

Har ikke noe råd til deg, for vi har hatt samme problemet, og det var ikke stort annet å gjøre enn å legge han "tusen" ganger før han sovnet....

(nei,det der så ikke rett ut med to "åer" etter hverandre i en setning...)

Vært så lenge i utlandet at jeg blir mer og mer usikker på norsken.

Uff, sorry at jeg ikke kunne være til mer hjelp ;o)

Brukte nemlig babysafe på de andre 5, helt til de var 3 år.

Skrevet

skift seng,er hvertfall mindre skummelt om han skulle falle.

kan bli bedre veit du,kanskje han synes det blir stas med storseng :)

Skrevet

Hei, HI her igjen.

Det er blitt bedre. Tror i ettertid det har vært en kombinasjon av at han ikke har vært trøtt nok og at det har vært spennende å kunne mestre klatringen. Nå har vi fått ny halvhøy seng. Den klatrer han lett ned av, men det er ikke så spennende mer som det har vært.

PS: ja, jeg har en ½-knapp.:-)

god dag i dag!

Skrevet

Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt.

Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt.

Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...