Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Føler jeg har mer enn nok å styre med om dagene; mating,stell,gå tur med hund og vogn, handle mat, ordne div., husarbeid osv. I tillegg er jeg alene i lengre perioder når mannen min er borte på jobb. Treffer familie etpar ganger i uka, og en venninne med baby på omtrent samme alder som min (8 mnd). På kveldene sitter jeg alene og slapper av. Alle venninnene mine har barn og er opptatt med sitt, så det blir ikke til at de kommer på besøk. I helgene er de sammen med familiene sine. Føler jeg ikke har energi eller tid til å være med i noen barselgruppe. Flere her som ikke er så veldig sosiale?
Dunder Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Er ikke spesielt sosial i den forstand at jeg ikke gidder sånne trille-. og barselgrupper. Kjenner ingen andre som har perm nå, men synes egentlig det er litt deilig å ikke ha så mange avtaler hele tiden. Går på åpen bhg av og til så mini får litt stimuli, men ellers synes jeg det er koselig å bare være sammen vi to på dagene. Vi koser oss masse. Har mange venner jeg treffer om ettermiddagene og i helgene, noen ganger med unger, noen ganger uten. Blir jo mye sjeldnere enn før, da.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 synes jeg er utrolig usosial, jobber hele uka, så de ettermiddagene jeg har fri synes jeg det er deilig å bare sløve hjemme. Helgene like så. Har ei venninne med lite barn, men har inntrykk av at det aldri passer at vi kommer til dem på besøk, de har ikke vært noe særlig hos oss heller, har inntryll av at de prioriterer andre venner lenge før oss. Ringte her en dag og spurte om det passet at vi kom innom en snartur, det gikk ikke fordi de hadde så mye å gjøre/rydde ol, kjørte forbi der senere på ettermiddagen, da stod det flere biler utenfor dem som ikke var deres.(bor i enebolig, så det kunne ikke vært hos naboen) Ungene er på skole/barnehage, så de får jo den sosiale biten, men jeg synes ikke jeg får så mye av det, jeg jobber med psykisk utviklingshemmede, får ikke akkurat til så mye dialog med de, ihvertfall ikke av min interesse. Har familie i nærheten da som vi har kontakt med. Er godt det da.
jeg fant firkløvern Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har det akkurat som deg. Jeg er ofte utslitt etter jobb og ønsker egentlig ikke å ha noen andre forpliktelser. Det er egentlig kjipt, for jeg trenger å bli kjent med flere her jeg bor, men har liksom ikke orken til å farte rundt mer enn nødvendig. i praksis har jeg kun to-tre timer på kvelden og de liker jeg å ha for meg selv... men det er kanskje sånn det er i denne perioden av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå