Gå til innhold

Kynnere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i uke 30, men har ikke fått kynnere, eller dvs at jeg tror ikke har fått det.

Jeg lurer litt på hvordan det kjennes ut? Hvordan følelese er det? Om det klares å beskrives.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.

Ikke helt enkelt å forklare, men jeg skal prøve å forklare hvordan jeg opplever det.

Har merket kynnere siden ca uke 18, men det er sannsynligvis siden jeg har vært ekstra oppmerksom på hva kroppen min finner på etter prøverør..

 

Jeg kjente tidligere at jeg ble bittelitt uvel i hele kroppen rett før, men det kjenner jeg ikke lenger.

Nå kjenner jeg at det strammer i mangen.

Magen er jo vanligvis noe strammere/hardere nå enn vanlig, men ved kynnere blir magen min steinhard, som en fotball.

Av og til kan jeg kjenne det litt i ryggen også.

 

Du har forresten helt sikkert kynnere, for livmoren begynner ganske tidlig å forbedere seg på å trekke seg sammen, til rier, men ikke alle merker dem..

Forskjellen på rier og kynnere sies å være at kynnere ikke tar seg opp i styrke og varighet, samt at de endrer seg/gir seg om du bytter stilling.

- men det har jeg foreløpig bare lest om, da dette er mitt første svangerskap.. :)

 

 

Håper dette var litt oppklarende, selv om jeg ikke er noe flink til å beskrive..

 

Er forresten i uke 32 selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke noe til det, egentlig. Merker det på noen klær, eller på dyna, at liksom magen forandrer form. Så tar jeg på magen, og den er mye mer definert, hard der livmora er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mye mer kjennbare kynnere nå siste uken. (32 uker) Får en liten krampetrekning i magen først for så å bli steinhard en kort stund. Litt vankelig å si hvor lenge det varer men vil tippe de fleste er 15-30 sekunder. Deretter er magen helt normal igjen.

 

Magen har også vokst siden jeg begynte å få kraftige kynnere. Prøvde ei jakke i dag som passet for ei uke siden (riktignok litt trang, men kunne fint bruke den) I dag fikk jeg igjen en knapp under puppene....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? Oi, men då har jeg hatt kynnere ganske lenge da. Jeg har ikke visst det jeg. hehe.. Jeg trodde det skulle være kjempe vondt å ha masse smerter, men det er det jo ikke.

Magen blir knall hard, trudde bare det var babyen som pressa seg utover jeg. hehe.. Førstegangsfødene vet du, har ikke så mye peiling da. ;P

Men da er det jo ingen sak, jeg har gått rundt å grua meg skikkelig til å få kynnere. hehe, nå ble jeg jammen meg letta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...