Gå til innhold

Noen her som har brukt/bruker Babycomp e.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har du brukt den, og er du fornøyd med den?

Vurderer å gå til innkjøp av en sånn, liker ikke å proppe meg med hormoner, og kondom er ikke noe alternativ for oss.... :-)

Er det verdt pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den er verdt pengene hvis:

- du synes det er greit med et sexliv som styres av røde og grønne dager (og du kan være sikker på at det er røde dager når du skulle ønske at det var grønne dager...)

- det ikke gjør noe at du blir gravid (selv om du har fulgt bruksanvisningen)

...

Skrevet

Har brukt Lady-comp i 6-7 år, og det er jo i praksis det samme som BC.. Veldig godt fornøyd. Jeg blir lett gravid selv, men så lenge man følger lyssymbolene slavisk så er det jo like trygt som p-piller! Absolutt det prevensjonsmiddelet med minst minius'er etter mine begreper. Det negative her er jo de røde fasene, der man kan bli gravid. Vi har da brukt pessar, og det ahr funket fint. (Men har nå hørt at dette ikke selges mer..?) Vet at mange bruker kondom, men sprekker den da så er man jo like langt (kjenner ei som ble gravid slik). Tryggest å bruke kondom eller pessar OG hoppe av i svingen i tillegg i den perioden, hvis graviditet er krise. Er selv veldig anti-hormonprevensjon, og spiral orker jeg ikke tanken på. Så da er jo dette et strålende alternativ. Veldig fint å vite akkurat hvor i syklusen man er også . Er jo dyrt, men en engangsinvestering som man har 20 års garanti på:)

Skrevet

Da er du blant de 0.7 % som blir gravid på grønne dager da, E d mulig? Man har jo like stor sjans for å bli gravid på p-piller, så det er ikke noen grunn til å styre unna BC av den grunn. BC/LC er jo 99.3 % sikre, samme som pillen. Og det er jo bare sølibat som er 100 % sikkert..

Jeg ble gravid da vi brukte LC, men det var på gult lys, så det var vår egen feil.. Har man kun sex på grønt er sjansen virkelig forsvinnende liten.. Jeg er hyperfruktbar selv, ser det ut til... (3 "sleivspark" i mitt liv= 3 graviditeter), men så lenge jeg er streng med prvensjon i rødfasene har det alstså gått bra her i ganske mange år nå

Skrevet

Ja jeg tilhører dessverre den statistikken :-( Ble gravid på siste grønndag før den gikk over til gult. Surt når en har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke, men også jeg visste jo at metoden ikke var 100 % sikker...

Sånn reint bortsett fra dette (som riktig nok var en STOR strek i regninga), så var det deilig å ha en hormonfriperiode når jeg brukte PFC'en...

Skrevet

Noen flere med erfaringer å dele?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...