Gå til innhold

Når kan jeg gi henne litt vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 3 mnd nå..og evnt. hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du....men hun trenger det absolutt ikke. Det vil kun gå utover det du gir av mm/mme (hun vil bli mett på noe hun ikke trenger)

Skrevet

Du kan gi kokt vann fra de er nyfødte. Det er et gammelt kjærringråd som sier det skal hjelpe på urolige mager nemlig:)

Men bare noen skjeer.

Skrevet

Det er greit å begynne tilvenning nå. Det trenger ikke være noe mengde, bare litt for å få smaken på det - og lære å drikke av flaske (om hun ikke gjør det fra før)

Vi har fått oppfordring fra helsestasjonen om å lære de til å like vann allerede fra 3 mnd alder, uavhengig om man ammer eller gir mme.

Og ei veninne fikk råd om å gi jent på 3,5 mnd vann om natta i stedet for mm, siden hun hadde så fin vektoppgang og ikke så ut til å trenge mat om natta.

Jeg har brukt små flasker med en annerledes smokk enn de han får mme i til vanlig. Dette for at han skal skjønne at det er forskjell på met og tørstedrikk. Han er strakt 4 mnd, og har fått lov å utforske dette vannet litt. Tygger litt på flaska, og smatter på vannet. Han drikker ikke så mye av det, men det viktigste er at han blir vant til smak og konsistens.

Skrevet

Gutten min er snart 3mnd og drikker nå ca 50ml vann om dagen, bruker iskaldt vann fra springen som varmes litt før han drikker det. Han har jevn vektøkning, kankje litt over kurven og, og jeg fikk beskjed om at det bare er bra og starte tidlig, da er man jo godt forberedt for varme sommerdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...