Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Jeg ammer jenta på litt over 5 mnd, og hun vil også fortsatt ha mat hver 3 time om natta. Hun får grøt 2 ganger om dagen. I går drakk jeg litt vin, og derfor fikk lillemor flaske. Hun spiste ikke mer enn 50 ml pr måltid, og det er jo ganske lite.. Er det så lite at en kan begynne å tenke på nattavvenning? - jeg tenker da, kanskje hu våkner av vane og kos? Om en ukes tid skal vi begynne å innføre middag så smått også.
annie-77 Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Hei. Ja her er tulla 4,5 mnd og hun spiser en gang om natten (får kun melk enda). Våkner en gang litt tidligere på natta men da får hu kun sutten noen ganger så sovner ho greit. Kan jo være litt vane hos dere, eller at hu er litt urolig i magen pga grøten, kanskje hu er litt tørst og kun trenger litt vann ?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Jeg vet ikke mengden hun inntar, men nå er hun to mnd og hun spiser en til to ganger om natta. Jeg ammer henne rundt kl.22 og kl.1 og så en gang mellom fem og åtte.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 min jente på 4 mnd legger seg mellom 7-9 på kvelden og sover til i 9 tiden neste morgen. Jeg ammer henne altfor ofte, syns jeg - som regel en to til tre ganger på kvelden og så ca klokka 1, 3, 5, 7 (hun sover mens hun spiser) og i 9-tiden når hun våkner. Prøver av og til bare med å gi henne smokken, men ikke alltid dette hjelper. Saken er den at hun er så trett at hun stopper opp med å spise. Ofte sovner vi faktisk begge to og vet ikke helt hvor lenge hun har spist eller hvor lenge vi har sittet slik? Lurer fælt på hvordan det skal gå med nattavvenning? Begynner de bare plutselig å våkne skjeldnere? Spise mere før de legger seg? eller må jeg til med "avvenning"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå