Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Det og få barn er en fantastisk gave. Men gud så krevende. Det og få et nytt familie medlem er ikke bare en dans på roser. Dere kan vente dere: En fødsel med mye smerte og mange tårer.Fødselen er en ting ,men man har vondt i underlivet i lang tid etterpå. Mange får fødseldeprisjoner (ikke føle morslykke,føle seg veldig misslykket osv.) Kolikk ,barne gråter i mange timer i strekk ,hva en du gjør ,så er det ikke bra nok. Mangel på søvn Amme problemer Gulping Ikke noe sexliv Forholdet forandrer seg Sliten Trøtt Ammetåke Stress Mange råd fra andre som man ikke vil ha. Dette gjelder ikke for alle ,men mange har det sånn den første tiden... Men gud så herlig det er og få barn ,gled dere masse. Jeg vet jeg kommer til å få masse pepper nå,men jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg hvor slitsomt det er og få barn,for det er det !!! Og den som sier noe annet LYVER..hehe Det glemte jeg,Dere kommer til og lide av konstant dårlig samvitighet....
stinky-monkey Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Jeg er helt enig med deg :-) (jeg har ikke opplevd depresjon, ammeproblemer eller kolikk, men det meste av det andre). Det er kjempe slitsomt å være mor. Helt ufattelig slitsomt synes jeg. Men likevel så er det fantastisk, og jeg kunne ikke tenkt meg tilbake til tiden før jeg fikk barn. Nå er jeg gravid med nummer 4, og føler meg helt utslitt om dagene, og har faktisk nesten angret litt på denne graviditeten, spesielt når jeg ligger i senga og ikke får sove pga vond rygg, og må opp å tisse hele tiden, når jeg er helt i koma av trøtthet. Men, når jeg får denne babyen i armene mine, så vet jeg at alt strevet har vært verdt det :-) En lykkelig men sliten mamma, er jeg :-)
Nætte;mortil2 Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Ja det er mye jobb og mye ansvar med å få barn! Og nå går jeg med nr to og lurer på hvordan skal dette gå! Hvordan skal tiden strekke til, og hvordan skal jeg klare å få gitt like mye kjærlighet til denne som til førstemann.. :-) Mange tanker som dukker opp!! Men vet jo at det går helt fint.. For kjærlighet er heldigvis noe vi har plenty av!!! For det som gjør alt så fantastisk er når barnet ditt kommer og gir deg en klem, eller smiler til deg, rekker hendene opp og vil komme nært deg, når barnet synger en sang med "lageselvord" og etterpå erklærer at sangen var til mamma, når de er bittesmå og ser på deg med alvorlige øyne og du kjenner nesten fysisk hvordan de studerer deg.. Alle de små tingene i en dag som gjør at man bare vokser som mamma og menneske, som gjør at man holder ut trass og andre morsomheter, som gjør at vi klarer å gi å gi å gi, for vi får så ufattelig mye tilbake!! Å få barn krever noe hele tiden, krever at man er der til enhver tid og har hodet og hjertet på rett sted. At man kan sette grenser og holde dem, at man kan tenke forover på ting som kan skje, at man bekymrer vettet av seg til tider og bare ønsker at noen andre kunne ta over en stund.. Det krever mye økonomisk, plassmessig og følelsesmessig.. Og jeg er så glad for den flotte gutten vi har og for den som ligger og banker på "veggen" til meg inni magen nå..
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Ja det er utrolig slitsomt å det forteller jeg til alle som går rundt i en rosa sky og tror at det å få barn bare er fryd og gammen.. Nå om dagen er vi midt inni den værste trassalderen, jeg er syk og gravid og utroolig sliten om dagen. Det er ikke bare gøy for å være ærlig! Men de vakre smilene, den gode latteren og de fantastisk skjønne klemmene jeg får av lille deilingen min er verdt alt slitet hun er det beste i hele verden og jeg trodde ikke det gikk ann å elske noen så høyt..
Herkules Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Hvorfor gi deg pepper for å si det som det er:) Min venninne sa alltid til meg før fødselen ; "der er mye vondere enn det folk sier Jeg vil bare at du skal vite det." Nettopp fordi ingen hadde sagt noe til henne. Hun sa også at det var enda verre etter på når de skulle få ut morkaka og sy og slik Hemorider fikk hun også så. Greit å vite litt om hva man går til samtidig fikk jeg en lett fødsel og et veldig greit barn så jeg syns alle advarselene hadde vært værre enn det det var:) Er nok litt realistisk av natur
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Hehe.. du skulle fortalt dette til disse 15-16 år gamle skolejentene som har sååå lyst på en baby, mange som tror man får en dukke.. hehehe..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. mai 2008 Så godt at det er andre som er enig med meg.Men her inne vet man aldri hvordan reaksjon man får .hehe. Er helt enig med dere ang første smil ,alle kyss og klem osv. Jeg trodde aldri jeg kunne elske et en annen så høyt jeg elsker William. Han er min lille solståle.. William er et veldig enkelt barn og jeg har vært veldig heldig der ,men alle er ikke så heldig... Og det er litt greit og være litt forbredt på at alt ikke kommer til og være rosenrødt og at det er andre som er i samme situasjon. Ha en flott kveld alle sammen:)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2008 Ja ,de kommer til og få seg et stort sjokk stakkars......
tigergutt<3 Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 jeg har verdens snilleste tulle på snart 4 år, men temperamanget og lynne er ganske så likt mitt så vi ryket ofte i hop.... fødselen min var ikke så ille - alt gikk så fort at jeg ikke rakk å få ordentlig vondt. Men all reperasjon som måtte til rett etterpå var forferdelig, jeg hadde også 3 uker med mye smerter og et vanvittig slit. Jeg var helt utkjørt, og det med en tulle som både spiste og sov som en engel.... Ja det er nok mange som får sjokk disse første ukene, for det virker jo så enkelt å koselig å bare ha en liten klump å kose med. Nå kommer nr to mens vi holder på å bygge hus, og det blir sikkert ikke noe mindre slitsomt. Men nå har jeg litt flere rundt meg til å be om hjelp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå