2barnsmamma og hestemamma Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Noen som har vært borti en sånn situasjon og vet hva som blir brukt,babyen er ca 4 mnd da den skal ta MR av hodet på sykehuset...
3-prinser Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Da blir babyen lagt i narkose. Vår sønn har tatt MR en del ganger pga hydrochephaleus (vannhode) og ble lagt i narkose hver gang. Han er nå 7 år og de skal ha han i MR-maskinen igjen om et år eller to. Først da vil de prøve uten narkose.
Tinkabella Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Hei, Er ikke sikkert på hva de kommer til å bruke i Norge, men har jobbet mange år i Tyskland med MR. Da brukes de bare en lett middel, som du ikke må være rett på. Barnet ditt sover fakktisk bare noen minutter, ikke mer enn en time. Det blir en liten sprøyte. Du må i hvert fall ikke ble rett, nytten du har av en MR undersøkelse er masse større enn ulempene av en "sedierung" (narkose). Det gjøres faktisk bare, fordi barnet må ligge absolut rolig og skal ikke bevege seg. Samtidig er undersøkelsen høyt, noe som gjør at barn ikke kommer til å ligge rolig. Du kan være ved siden han / henne og holder hand. ;-) Alt kommer til å bli bra!! Hilser!!
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2008 ja jeg skjønner babyen min blir lagt i narkose,men hva slags?altså ikke navnet nødvendigvis,men blir det sprøyte,epidural eller maske over ansiktet?hvor lenge etterpå tar det før jeg kan ta med babyen hjem?
2.runner.up Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Hei! Jeg har hatt praksis på barnekirurgen på rikshospitalet. Var med på å legge babyer i narkose. De får først innlagt veneflon, mest sannsynlig på foten siden barnet er så lite. Så får de anestesien gjennom den. Samtidig blir det ofte brukt en "sløvende" gass som barnet får på maske. Etter toppen 1 min sover barnet. Etterpå ligger det opptil 3 timer på observasjonsposten. Dersom barnet drikker/ spiser selv og vitale verdier eg ok (blodtrykk, puls, oksygen metning)kan dere reise hjem etter noen timer. Hvis ikke morgenen etterpå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå