Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse basene til Maxi Cosi, jeg har jo misforstått hele greien jeg.

Synes jeg hadde gjort det kjempekuppet, kun 1599,- og sååå fornøyd.

Kommer til kassa og damen gliiiiiiiser når hu skal ha sine tretusennoeetellerannet! Hmpf... Prislapper skal da vel for heite være veiledende og ikke villedende!

Også vider det seg forøvrig at jævelskapet ikke passer i vår bil engang:( Nedtur... Jeg som synes base virker så enkelt og greit!

(men har ikke gitt opp da, skal visst finnes en som passer...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ish, da!

Var det bare base dere skulle ha? Høres jo mer ut som prisen for base og sete...

Vi skal kjøpe en base til britax setet vårt og det tror jeg koster rundt 1500,-.

Har dere isofix i bilen deres? Ellers så finnes det kanskje noen baser som man kan feste uten isofix også?

Base er genialt. Tar to sek å løfte ut setet. Jeg løsnet det alltid når jeg skulle ta frøkna ut og inn. Var jo så mye lettere å feste henne i setet da.

Skrevet

Hmm, det var små dyrt ja! Jeg kjøpte Akta Craco sete med base til 1100kr, i Sverige da, men tror ikke det er så mye dyrere i Norge.

Skrevet

Jeg kjøpte jo setet, for det skal vi uansett ha.

Og EasyFix basen, siden bilen ikke har Isofix. (Easy festes med belte)

Men jeg ble jo tatt litt på senga og da, siden jeg faktisk trodde jeg stod der og gjorde DET kuppet liksom, også eh, har de "glemt" å skrive at prisen ikke var for begge deler, men PER...

Skrevet

mizzdea, ja det er litt billigere i Sverige, men ikke nok til at turen lønner seg for meg:p

Men så har jeg to vogner allerede som har klikksystem med MaxiCosi også og det er enda dyrere å skulle bytte ut vognene enn å kjøpe setet, hehe...

Skrevet

Ah, dumme butikken som ikke kan lage plakater som er forståelige!!!!!

Men så rart at ikke alt passet da?? Ville jo tro at easy fix greiene skulle passe i alle biler som ikke har isofix... Snodig!

Også et lite spørsmål: Har dere ikke babysete etter storefrøkna som dere kan bruke? Vi skal bruke setet etter frøkna vår... er ikke det greit a?

Skrevet

vettu hva? det er forskjell på basene til maxi cosi!! ene hete isofix og andre hete easybase.... ene brukes til de som har sånn greie i bilen som jeg ikke husker hva heter akkurat nå.. (dumme hukommelsen..)

Skrevet

I see=) Ille dumt at det ikke passa i bilen deres da!

Skrevet

Vi hadde et Racaro babysete til henne, men synes det var tungvindt å feste, samt at det var for rett i ryggen, og i tillegg går det ikke på noen av vognene vi har... Med barn som HATER å sove på dagtid, men gjerne sovner i bil ville vi ha et sete vi kan ta inn og ut uten å vekke barnet...

Dumme butikken...

Skrevet

åja.. leste ikke hele greia.. *dunke hodet i veggen* sorry ;)

Skrevet

Jeg veit, og vi har jo som nevnt ikke Isofix, så jeg kjøpte da det andre, men det hjelper lite når foten er for kort. Vi kjører nemlig LandCruiser 90, som tydeligvis har litt lengre fra setet og ned enn 100, for det er oppgitt at den passer i 100 og 120.

Skrevet

Forøvrig, problemet er at foten er for kort...

Skrevet

Bytte bil da?? ;) hehe...

Blir brått dyrt å få barn nr to når man må kjøpe nytt, da.

Et spørsmål til da: Har dere ikke bestilt sovebaby denne gangen?? Vi har bestilt en uten kolikk og med godt sovehjerte. Har hørt det er lurt å være tidlig ute, men om du slenger deg rundt nå så kan det jo hende de rekker å plotte inn bestillinga før ungen plopper ut!

Skrevet

Hehe, joda bytte bil du...

Har hatt nyvidunderet i tja, 2-3 mnd, kjøpt inn for større familie og mer plass...

Men hey, bruktbil til over 300 lapper, vi bytter bil og ikke sete:p Hehehe...

Nei, jeg tror jeg heller beholder kjerra mi jeg, er storfornøyd med den!

Bortsett fra at den er grønn:p Hihi...

Og sovebaby er bestilt, men det ble tydeligvis kluss med bestillingen sist, tar ingen sjanser denne gangen!

Skrevet

Grønne biler er for grønne sjåfører... ;p hvordan går det med lappen?

Skrevet

Kun oppkjøring og teorien igjen, er jeg heldig har jeg lappen før 17 mai!

Har kjørt i hele dag forøvrig, festlig festlig!

(og bestekompisen min som er vant til å ALLTID kjøre har koooosa seg som passasjer!)

Skrevet

Vi har også kjøpt denne basen.

Foten er justerbar da, men det vet du vel?

Eneste vi får problemer med er at når foten er på det laveste blir den likevell for høy til forhøyninga i gulvet i midten.

Skrevet

Vet den er justerbar, og det er liksom kanskje en halv centimeter det er snakk om, så det er egentlig bare vås hele greien;)

Men det skal visst finnes en lengre fot, det sjekker de opp for meg da, så selv om de er dårlige på plakatskrivin i denne butikken så er de innmari gode på service i allefall;)

Skrevet

Koster virkelig basen så og si like mye som setet?? Vi skal også ha maxi cosi med base nemlig :) over 3000 kr for babysetet var rådyrt da!

Skrevet

Hehehe, ja daså! Da blir det nok kun sete her i gården tenker jeg, den basen er ikke sååå mye verdt..

Skrevet

Det er da i hvert fall noe!! Hvor har du vært å handla? På dine trakter eller nærmere hovedstaden?

Skrevet

Har handlet på den lokale "helligheten" for småbarnsforeldre, guruen, osv;)

Hehe...

Skrevet

Nei, det er min tanke også, men det hadde jo vært veldig deilig da, klikke på og av liksom...

Men vi får se hva jeg finner.

Den andre bilen vi har er det jo ENDA lengre ned til gulvet på enn den vi har prøvd i nå. Møkkagreier, men det kan ikke BARE være fordeler med stor bil!;)

Skrevet

Bare slo meg at det kunne virke som om du hadde vært på barnas hus i Sandvika... Har fått knall god service der nemlich! Mener å ha fått med meg at du har vært innom storsenteret her noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...