Gjest Lenchen jente98 og jente08 Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Datteren min skal testes for om hun kan reagere på melkeprotein, så siden jeg fullammer så må jeg holde meg unna all melk. Jeg er melk-o-man og sjokolad-o-man, så kjenner jeg blir nesten litt deprimert av dette her :-( Det største problemet er ost og sjokolade / iskrem. Ost spiser jeg hele tiden nesten p.g.a liker nesten ingenting kjøttpålegg på maten. Og sjokolade måå jeg ha (hvertfall i helgene)... Noen som har noen gode oppskrifter eller tips til meg?? Er litt desperat nå, he he
Tante Sofie # Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Det er masse erstatninger i f.eks Sunkost butikker, sjokolade, melk, fløte, ost osv. Dessuten kan du spise møøøøørk sjokolade, bare les bakpå, dess mørkere sjokkis, dess mindre melk er det i den:-) Jeg har melkeallergi, og eeeelsker sjokolade, sukk....men det er bare en tilvenningssak (nå skal d sies at jeg jukser litt på den fronten, men det er jo meg selv det går utover)
Gjest Lenchen jente98 og jente08 Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Åh, hurra!! Finnes det sjokolade på Sunkost uten melk? Da er jeg reddet ;-) Er osten noe god?
Tante Sofie # Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 synes egentlig ikke noe om osten,men det er smøreost der, den er grei! Sjokoladen er ikke helt den samme, men hjelper når suget er på det verste, den beste er egentlig den mørke sjokoladen en får kjøpt i de vanlige butikkene, bare husk å lese på ingrediensene om det er melk/melkesukker i først:-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Holdt på sånn en stund med frøkna jeg også... Mistenkte at hun ikke tålte melk, men heldigvis var det ikke sånn. Vær obs på at det er melk i veldig mange ting, posesauser, supper o.l. Må lese bakpå alt. Ville vært litt ekstra påpasselig nå i starten og kuttet ut absolutt alt for da ser dere jo lettere om det virkelig er det hun reagerer på. Og gi det to uker i hvert fall.... hmmm... erstatninger, ja... søk litt på nettet. Husker jeg fant en side med masse forslag. Tror kanskje jeg fikk tips av noen på småtroll... men dette er nesten to år siden så husker ikke helt.
Tante Sofie # Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Forresten er Rema 1000 flinke til å selge f.eks smør og stekesmør uten melk i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå