Gjest Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Dere som har kuttet dagsøvnen, når gjorde dere det? Er det for tidlig med 21 måneder?
Gulljentene Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Jeg har tenkt at dette antagelig er noe som halvveis regulerer seg selv...jenta mi er snart 22 mnd og sover mellom 12 og 15 timer på natta og 1,5-2,5 timer på dagen. Totalt umulig å forestille seg at hun ikke skal sove på dagen ennå! Men hu viser VELDIG tydelig at hun er trøtt en gang mellom 11 og 14 (kommer an på hvor lenge hun har sovet om morgenen, hun sover lenge når vi har fri). og hun legges mellom 19 og 20 hver kveld helt uavhengig av hvordan hun har sovet ellers. Det går veldig fint sånn som det er nå, så får vi heller gjøre om på rutinene når det begynner å bli noe kluss...
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Gutten min blir 2 år om 2 uker. Har siste uka ikke sovet på dagen, har gått veldig bra. Han er helt utslitt om kvelden og sovner med en gang. Før han sluttet å sove på dagen lå han mellom 1 og 1 1/2 time før han sovnet på kvelden.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Dette er noe man merker på ungene tror jeg.. Det er utrolig individuellt, noe som er tidlig for et barn er ikke det for et annet. Vi har måtte kutte ned i daghvilen. Hun var et mareritt å få i seng på kvelden. Fra å legge seg fint til å holde det gående i timesvis. Så vi gjorde et forsøk. Nå får hun sove en halvtime, altså er daghvilen halvert. Hun blir vekket etter denne halvtimen, både hjemme og i barnehagen. Nå går leggingen som en drøm igjen, vi merket umiddelbar effekt når vi kuttet i daghvilen. Her er det ikke aktuellt å fjerne den fullstendig helt enda. Jeg ser hun trenger den lille duppen, den gir henne akkurat den lille powernap'en hun trenger for påfyll av energi. Hun er forøvrig straks 20 måneder.
Gjest Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Takk for svar. Jeg tror det er riktig for oss også å kutte ned tiden på dagsøvnen først, for å se om det bedrer seg. Synes egentlig også det er tidlig å kutte det helt. Problemet er at vi rett og slett ikke får han i seng før halv ni-ni tiden, da er vi voksne utkjørt. Merker det helt klart på han at han trenger mindre søvn totalt sett nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå