Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 mnd å har fullammet han til ca 6,5 mnd så gikk vi over på mme.

kl 9 ca 180 ml mme

kl 12 140 ml mme

kl 15.30 140 ml mme

18.30 en porsjon grøt + ca 100 ml mme.

That`s it!

Han er god å rund men har jo ammet han til nylig så vet ikke om han får i seg nok nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viser han tegn på å være sulten?

Du vil nok se om han legger på seg eller ikke, men det høres for meg ut som et ok inntak av mat og en fin overgang fra mm til mme + grøt. Du vil nok merke om han ønsker mer mat når han blir mer aktiv =)

Skrevet

juniorn min får kun mme,,,,han er 3 mnd,,, han spiser 160-180 fem ganger i døgnet ca,,,,, dvs, samlet ca 850 ml i døgnet. noen ganger vil han ha 6 flasker i døgnet også.

ut i fra det du skrev så får babyen din i seg 560 ml i døgnet pluss grøten. jeg syntes det hørtes litt lite ut jeg da,,,,,,husk det er spes viktig at han får nok væske når vi har denne varmen som har vært. (nå vet iike jeg hvor du bor da men)

tror nok jeg hadde kommet til å gitt han litt mere væske i døgnet jeg ja......

hva med å øke flaskemengden til 180? og legge inn ett måltid til?

han får jo bare 4 måltider pr døgn, hadde nok ikke skadet :-)

lykke til, hilsen trebarnsmor, alle mme barn:-)

Skrevet

Jeg ville tatt noen vektkontroller. Frøkna mi er 4 mnd, og spiser i snitt 100 ml per måltid x 6, men går likevel opp ca 140 gr per uke.

Skrevet

Her finnes det ingen fasitsvar SuperGlad:) Jeg har ei jente som fra første stund har spist lite, mindre enn det du skriver her. Men hun følger sin kurve, er en slank baby men sunn, aktiv og frisk og tidlig ute med det meste. Hvis babyen din legger greit på seg(husk at de legger mindre på seg jo eldre de blir), følger sin kurve og virker fornøyd så trenger du ikke lure om han spiser 400ml om dagen eller 900ml om dagen.

Skrevet

tilbyr han 200 ml morgen å kveld men han vil ikke ha mer enn det jeg har skrevet....

Har også tilbydd 200 ml til de andre måltidene men han stopper alltid opp på 140. Viser ikke tegn til sult.

Får prøve å proppe i han mer mat, må jo ha like matvaner som mamman :-p

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg ;):P

Skrevet

He he :-)

Skrevet

mi er 7,5mnd og spiser ikke så mye mer enn din..

hun får 210ml mme kl 8.

så er det grøt kl 11 med vann. (vil ikke ha mme og grøt)

så i 2 tiden er det 180ml mme

i 5-6 tiden er det grøt og vann..

i 8 tiden vis hun ikke har lagt seg er det 160-200mme.

hun har ikke lagt så mye på seg nå i det siste for hun er mye aktiv, krabber, står+++. så hun er i aktivitet så og si hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...