Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Jeg er tidlig ute med bekymringene. Men fikk en datter nå i april, er alene og lurer på hva jeg gjør om et år? Da har jeg ikke jobb å gå tilbake til, men får foreldrepenger nå. De tar jo slutt da. Har lyst å studere til høsten. Må jeg få meg jobb mellom april til skolen begynner? Og hva med barnehage? Får jo ikke plass sånn på slutten av året.
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Du får jo overgangsstønad. Og jo, du kan søke barnehageplass for de månedene du trenger.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Men er ikke os veldig opp og ned på hvor mye man tjener? Og hvor mye er det meste?
Singelmamma og banden Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Os er vel på ca 10300 brutto pr mnd nå? Jeg har redusert pga foreldrepenger nå selv, så husker ikke full-os-beløpet. Her går foreldrepengene ut nå, og jeg skal ha full os fremover til over sommeren og gå hjemme til august, og så skal jeg jobbe eller studere til høsten. Har søkt skole men vet ikke om jeg kommer inn før til sommeren. Og kommer jeg inn på pedstudiet blir det et år med full os og skole, hvis ikke blir det jobb og red os igjen. Og ja, os går ned hvis man har inntekt, da reduseres den med 30 øre pr krone du tjener over 1/2G. Hvis ikke er den på ca 10300 og den justeres opp etter lønnsforhandlingene.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Full OS er pr i dag 10300,- pr mnd. i mai vil det stige med noen 100,-. Og det får en etterbetalt i juli. Du har rett på OS i 3 år. Ved utdannelse kan du ha rett på 2 år ekstra OS, ved behov. Du kan faktisk ha rett på redusert OS allerede nå. om ikke permisjonslønnen overstiger ca 330 000,- på 1 år. Får du ikke barnehage, er dagmamma løsningen. Du får støtte til barnepass uansett, 64% av barnepassutgiftene-matpenger:)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Og en ting til; et barnehageår starter i august, så du kan søke etter nyttår igjen(en gang i februar/mars, kommunen vet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå