Gå til innhold

Om å bæsje i tide... og orgasme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, huff. Det ble en rar overskrift. Men jeg ville altså dele to råd som jeg synes er veldig gode for oss i 3. trimester:

Å kjøpe en liten pakke mini-klyster og ha i veska. Sett den på deg selv når du kjenner at fødselen er i gang. Så får du gått på do i fred og roro i god tid. Det er umulig å føde uten at innholdet i tarmen kommer ut først/samtidig som barnet. Jeg opplevde å bli nektet å gå på do da jeg fødte nr. to fordi de ikke kunne ta sjansen på at barnet ble født i do. Så jeg måtte gjøre det på fødestua foran samboeren. Det stinket og var utrolig nedverdigende...Dessuten kan et klyster også sette fart på fødselen..

Dersom man vil ha sex for å få fortgang eller mer fres i små sammentrekninger, bør jenta få orgasme! Det satte i alle fall fart på meg begge gangene. Ikke bare hormonene i spermiene som kan være effektive, med andre ord..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare få komentere her litt....Det er mulig å føde uten klyster...Det har jeg gjort og flere andre. Kroppen ordner som regel det på egenhånd, er derfor mange går oftere på do på slutten, kroppen tømmer seg selv. Det er min erfaring.

Skrevet

Jeg har skrevet at jeg vil ha klyster i ønskebrevet mitt jeg.JM på sykehuset sa at det var greit å vite,slik at dette blir gjort når jeg kommer for å føde (med mindre ting går så fort at det ikke blir tid til det!) Synes det var greit å informere om dette,fordi jeg gjerne vil være TØMT i sikkerhets skyld.Det skader jo ikke!!!

Skrevet

Trodde egentlig det var vanllig rutine å få klyster når en kommer inn, er det ikke det? Ønsker selv klyster hvis jeg får tid.

Skrevet

Det tror jeg nok det er nå idag,men jeg syntes det var greit å bare skible det ned på papiret så er jeg sikker på at det ikke blir "glemt"....

Skrevet

Ble av jordmor på fødsels-forberedende kurs advart mot å ta klyster hjemme selv, da dette kunne føre til uønskede sammentrekninger i livmora. Men hun sa også at det lønte seg å ha "tømt tarmen" før fødselen da det ville gjøre det lettere for babyen å komme ut.

Skrevet

Da jeg fødte førstemann vaset jeg to ganger på do på sykehuset og joda, skal si kroppen ordnet opp!!! Helt tømt vil det aldri bli, men merket ikke noe til det!

Trist for dere som opplever det som HI skriver her da, kan ikke være spesielt greit!

Skrevet

Fikk ikke tilbud om klyster jeg i alle fall og jeg lå jo inne i 2 dager så tid hadde vi i alle fall.

Jeg gikk på do ofte rett før, emn hadde jo også ulvehunger så jeg spiste MASSE også

Hadde fått ut det meste,mn litt kom nok tror jeg

Eller så fikk jeg faktisk lov å gå på do når jeg hadde gått til fødestua og skulle legge meg i sengen.

Det tror jeg ikke jeg hadde fått lov til om JM ikke hadde vært så skråsikker på hvor lang tid åpningen skulle ta.

hadde 3 cm på rommet mitt

og 8 når jeg hadde kommet opp i fødesengen

Skrevet

Første gang blei jeg tilbudt og takket ja. Andre gang var det ingen som nevnte det, og nysgjerrig som jeg er spurte jeg om det kom ut noe bæsj når jeg presset ut ungen, og det gjorde det ikke.

Skrevet

Jeg tror ikke det er standard prosedyre. Jeg ble aldri spurt. Men kroppen min fikset nok det selv for det meste, var på do utallige ganger før aktiv fødsel.

Lurte også på å ta microlax hjemme før vi dro inn til sykehuset, men det ble aldri til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...