Gå til innhold

Har du noen gode råd mot kvalme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig plaget av kvalme om dagen, hele døgnet. Magen vrir seg når jeg leer på meg, helt forferdelig.

Har du noen tips og råd som gjør at kvalmen avtar??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

paracet, ritz kjeks og kaldt vann:)

Skrevet

Blåbærsaft, salt potetgull..

Skrevet

Har spist noen ritz kjeks og drukket litt cola i dag, hjalp litt. Paracet har jeg ikke lyst til å ta ettersom jeg fortsatt ammer minsten.

Flere tips mottas med takk!

Skrevet

er du dårlig eller gravid?

Skrevet

Antar at jeg er gravid. Har fortsatt ikke helt regelmessig mens etter fødsel for 11 mnd siden. Men skulle vel hatt den rundt den 23 mars...

(Ta test til mandagen.)

Skrevet

lytt til magefølelsen hva du tror vil hjelpe mot kvalmen....for meg var det kun potetgull med paprikasmak. Eller multe yoghurt.

Små slurker farris med litt presset lime.

ingefær te laget av fersk ingefær (ett par skiver på ca 1 cm)som du koker i vann.

Litt baguett eller ristet loff med litt salt smør.

Huff, føler med deg....hilsen en som hadde hyperemesis

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd som skal prøves ut fortløpende!

Skrevet

Vet ikke om du kan ta det når du ammer, men antar det ettersom man kan bruke det når man er gravid... Det eneste som hjalp meg var Phenergan jeg fikk på resept. Kastet opp av alt, selv minimale mengder vann, men etter noen dager med de tablettene spiste jeg julemat uten å kaste opp:-)

Skrevet

Det som funka på meg da jeg var kvalm var Brynhilds bringebærdrops.

Skrevet

sitron, helst bare som den er eller sitronvann:-)

Skrevet

Jeg drakk masse pepsi max, og spiste grønne epler i begynnelsen av svangerskapet. Hjalp på meg.. Cola er også ganske effektivt, bare jeg får rape.. hehe! Arranger rape-konkurranse med samboeren din. Ganske så festlig og tar fokuset bort fra kvalmen:)

Skrevet

Mariekjeks og vann :)

Skrevet

Øreakupunktur :)

Skrevet

frukt og vann hjalp meg

og ingefærkapsler.

pass på at du ikke blir for sulten og ikke for mett, da kommer kvalmen ikke bare snikende, men kaster seg over deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...