Gå til innhold

Kan jeg være Gravid ?? Trenger svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fikk barn 4.des.07, etter at jeg begynte på mini-piller så fikk jeg min første mens etter fødslen (tror jeg for ca 2,5 mnd siden) , men så har ikke jeg fått mensen etterpå det igjen, og jeg merker at jeg blir veldig varm i hender og føtter, i tillegg til at det føles som om dem holder på å sprekke, jeg har tenkt tanken på om jeg kan være gravid, jeg håper ikke og ønsker ikke enda et barn å, uff jentungen er har akuratt blitt 5 mnd jo, jeg vil ha god tid med henne og kose med med henne før jeg får flere barn, ville vente til hu er 2-3 år ihvertfall..

Kan jeg være gravid eller eventuelt hva kan det være for noe ??

Noen med erfaring som kan gi meg råd&svar..!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Har du pult kan det hende. Hvis ikke er det usannsynlig.

Skrevet

Å for gud skyld, bare kjøp en jævla test!!! Det krever minimalt med IQ å gå på apoteket - men dette er tydeligvis vanskelig for enkelte...!!!!

Skrevet

Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk spør på et internettforum om de er gravide eller ikke. Det er jo et kompliment egentlig, vi er jo plutselig opphøyd til kvalifiserte leger når vi logger oss inn her :) Hmmm, tror jammen jeg skal kreve lønnsforhøyelse...!

Skrevet

jaja synd enkelte har problemer med og svare på en ordentlig måte,men er jo sant som de sier da,har du hatt sex er det en mulighet,kjøp en test så finner du det lettest ut;)

ønsker deg masse lykke til ihvertfall

Skrevet

Tror dere at jeg er så dum og ikke er såpass selvstedig at jeg kan kjøpe en test eller ??

Jeg går på mini-piller, men så har mensen min ikke kommet tilbake på over 2 og en halv mnd!!

Har hørt at det kan være veldig normalt hos ammende, regnet med at de fleste ville skjønne det i og med at jeg nevner at jeg har et barn på 5 mnd, men alikevel takk for svar..

Grunnen til at jeg skrev her er fordi jeg ble førstegangsmor i des.07, ellers så har jeg null erfaring med slike ting fra før av..

Anonym 21:44 3.05.2008

Tusen takk, jeg har tenkt på det, men jeg er faktisk litt redd for å være det, i og med at jentungen er såpass liten enda, jeg ville jo ha masse tid sammen med henne..

Og til deg som ikke skjønner at folk spørr her om dem er gravide eller ikke, så må du forstå at noen trenger, det er derfor dem har disse siden hvor man kan spørre om alt man lurer på !!!

Er det bedre å spørre Hvor mange man har ligget med da ??

Bare lurer jeg, for her spørr folk om mye rart, som har null , null med Graviditet og Svangerskap og gjøre :))

Skrevet

Og til deg som sier om jeg har "pult" så er det ikke usannsyelig, for et ordvalg....

I og med at jeg spørr om jeg kan være det, så sier det seg selv...

Så mange barnslige folk som ikke er såpass modne at dem klarer å svare ordentlig engang..

Til dem som skal bare være kvalme, la være og svar OK..?!!

Skrevet

Har hørt at man kan miste mensen når man bruker mini-piller, så det kan kanskje være grunnen.

Men det lureste er vel å ta en gravitest.

Skrevet

Jeg ble gravid på mini-pilla, så jeg ville stått på legesenteret i morgen tidlig med urin-prøve, var jeg deg..

Dere andre spydige over her; Drit i å svare om det er så teit det det blir spurt om her, da vel!!

Skrevet

det er jo det som gjør meg forvirret, akuratt det at mensen kan være veldig uregelmessig når man går på m-pilla, men så har jeg den siste uka følt meg så veldig varm og vondt i bådde føtter og hendene, derfor har jeg begynt å tenke tanken,. tenk om...

Det første jeg skal gjøre i morgen tidlig er å ta meg en tur til apoteket og kjøpe en g-test....

Takk for svar, setter pris på ordentlig svar, godt det finnes mange forståelsesfulle mennesker der ute :)

Skrevet

Anonym 11:56 4.05.2008

kan jeg få lov til å spørr om det da kan skade barnet å gå på mini-pilla?

jeg tar m-p hverdag, skal jo ta g-testen i morgen, men tenk om det skulle vise seg at jeg er gravid... og så har jeg tatt dem hver eneste dag da :(

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

Kanskje - kanskje ikke. Hva med å prøve spåsida?

Skrevet

visste ikke det fantes spåside :P

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Eneste som kan gi skikkelig svar på dette er en graviditetstest.

Dersom du ikke hadde ubeskyttet sex før du begynte på minipillen, og hvis du har tatt den som du skal, er ikke sansynligheten så stor.

Fullamming skal visst også ha en viss preventiv effekt.

mange har uregelmessig menstruasjon etter fødsel, og spesielt hvis man ammer + går på p-piller.

Psyken har også mye å si her. Stress i forbindelse med at du kan være gravid kan være nok til å utsette mensen.

Hadde tatt en graviditetstest så fort som mulig om jeg var deg, slik at du kan forholde deg til svaret.

Lykke til!

Skrevet

Tror ikke du skal være redd for at minipillen har skadet hvis det viser seg at du er gravid. Mage fortsetter jo med vanlige p-piller før de vet at de er gravide.

Lykke til!

Hvis det viser seg at du er gravid, går det helt sikkert bra skal du se. Og to tette kan være kjempefint. Ikke bekymre deg du. Det ordner seg :)

(Blir oppgitt over sure og ondskapsfulle svar her... Til dere: get a life!)

Skrevet

Nå er det vel ikke sånn at ærlige og direkte svar automatisk er ondsinnede og slemme.

På ramme alvor, lurer man på om man er gravid så kjøper man seg en test.

Er man bekymret for om man er gravid, og trenger støtte og positive tilbakemeldinger så bør man omformulere seg en smule.

Fødsler, graviditet og postgravide kropper fungerer ikke nøyaktig likt. Noen kan oppleve å få mensen tilbake kort tid ettet fødsel mens andre ikke får den tilbake før de evt slutter å amme. Noen opplever en menslignende blødning, for så å gå over en lengre periode uten mens.

Alt dette er høyst inviduelt.

Så igjen, lurer man på om man faktisk er gravid så ta en test.

Og det er jo helt forbanna udiskutabelt at man kan bli gravid ved å pule. Eller kopulere, elske, bedrive coitus eller hva du nå ønsker å kalle det.

Skrevet

Spør legen du fikk pillene av!

Det er jo umulig å svare på om du er gravid for oss som bare sitter med en pc og leser hva du skriver! Men for all del, bare spør om hva du vil!

Som man roper i skogen får man svar.

Skrevet

Føler nesten ikke at det er lov å spørre om ting lenger jeg ... :(

Jeg har jo ikke noe erfaring med mini-pilla osv, følte for å spørre her bare, for jeg vet at det finnes mange modne kvinner som helt sikkert mye mer erfaren med m-pilla...

Grunnen til at jeg ikke har testet meg er fordi jeg ikke vil være det..

Men greit det, skal ikke si noe teit tilbake til dem som svarer på en dårlig måte..

Jeg har sett folk har spurt hvem kan være far..

Hvordan det enne og det andre +++

selvfølgelig vet ikke vi alt om alle, veldig enkelt å svare med svar som "Jeg er jo ikke noe lege" , men folk har behov for å spør om noe dem håper og få noe svar som kan hjelpe dem til å tenke på en annen måte på den situasjon dem er i..!

La meg gjøre det helt klart at jeg har ikke hatt ubeskyttet sex og at jeg bådde ammer og går på minipilla!!

Derfor så lurte jeg på om noen kan gi meg noe råd ang erfaring med minipilla, alle kan jo ha forskjellige b-virkninger.

Og i og med at jeg ikke ønsker det, så er greit å høre litt med andre som kanskje har opplevd det samme..

Så til dere som skal lage kvalme, tro meg her kommer dere ikke så veldig lang..

Hva er så negativt eller dumt med å lure på noe ??

Og siden dere er så smarte at dere kan svaret på alt, Hva gjør dere her da for Guds skyld ?? eller er det pga ren kjedsomhet?

Jeg er her fordi jeg er nybaktmamma med null erfarig fra før av, og da synes jeg det er helt fantastisk å ha så mange erfarne her som kan gi oss videre råd .. :)

Ingen er perfekte, men godt vi mennesker er forskjellige ;)

Skrevet

nå må vi være snille med hverandre:) viss du er gravid,så blir det jo koselig for ungene så tettt i alder,men veldig travelt for deg:) lykke til:) vart gravid etter 10 mnd,hadde prøvd siden 3 mnd etter fødselen:) det går veldig bra,men er sliten:)

Skrevet

hei Hi,

Sannsynligheten for at du har blitt gravid når du går på minipillen og har tatt den på korrekt vis, er veldig lav. Jeg har gått på den i 5 mnd og aldri hatt mensen. Men igjen, ta en test om du føler deg usikker.

Og ikke bry deg om gjengen med kaklende høns

Skrevet

Hei og takk for svar :)

Jeg skulle egentlig kjøpe g-test i dag, men jentungen har vært så dårlig, det er det med mensen, før jeg bøe gravid så hadde jeg regelmessig menst... fra dag en.. det med å få mensen også at den uteblir har jeg ikke opplevd før, skal ta en test for sikkerhets skyld..

Bryr meg ikke om dem, men synes det er så synd at det faktisk finnes folk som skal bare finne noen å hakke ned på for ingenting ..

pytt pytt hjertelig takk til dere som har svart meg på en ordentlig måte, føler meg lettet takket være dere, siden det er en del andre enn meg som har mistet mensen periodevis pga mpilla..

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...