Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 han, for andre gang på 2 mnd, skal på langweekend alene (dvs uten meg og barna)? Vi har to stk, en på 5 mnd og en på 2, 5 år. Den eldste har vi i barnehage 3 timer per dag (får ikke ha han lenger siden jeg er i permisjon). Merker at jeg allerede nå hisser meg opp over at han skal på kosetur med jobben fra torsdag til söndag. Forrige mnd var han i Barcelona. I tillegg jobber han mye (fra 08.00 til 19.00 hver dag), så jeg er fra för av mye alene med barna. Hvordan hadde dere reagert? Jeg bor 50 mil fra egen slekt så jeg har ingen å få hjelp av når han er borte.
ruffen Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Har han ikke spurt deg om det er ok først? Da hadde jeg blitt sur ja! Mannen min har vært borte noen netter, og ungene våre er ca like gamle som dine, men han har alltid spurt om det er greitt, og sagt at hvis jeg føler det blir for travelt er det helt greitt å være hjemme. Jobber han virkelig SÅ lange dager?? Hvorfor? Han går jo glipp av hele dagen til ungene? Vi legger begge våre i 19.00-tida... Nei, her tror jeg du må ta en aldri så liten alvorsprat med din kjære...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Kommer litt ann på hvor ofte han reiser på slikt til vanlig. Min mann er vekke 4 mnd i løpet av året pluss. Jeg hadde ikke hatt noe problem med det så lenge det ikke var en ny trend.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Bor du i Sverige siden du ikke kan ha den andre mer i barnehage? Vet de har noen rare regler slik der.. Jeg har den eldste på akuratt 3 fulltid i barnehagen og tar han fri når det passer meg i stedet. Slik at har vi dårlige netter med lite soving kan jeg ta det rolig på dagtid når jeg henter den andre.. Nå er han sjelden fulle dager i barnehagen siden jeg har mulighet til å levere sent og hente tidlig. Ellers så drar ikke min kjære bort om jeg sier nei. Han planlegger evt overtid eller andre aktiviteter til etter barnas leggetid fordi det fort blir slitsomt med to.. Men når han har skullet bort på helger og andre ting har jeg reist til min familie. Litt fordi besteforeldrene savner jo barnebarna og så slipper jeg å være alene samtidig. Vi har begge to barn og jeg forventer at vi begge også tilpasser oss til det. Det samme gjelder meg og evt aktiviteter jeg har lyst å være med på..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 HAn driver eget firma og har derfor lange arbeidsdager (vi bor dessuten i et land der det er 40 t. arbeidsuke derfor blir det ekstra lenge!) HAn har ikke spurt meg "om lov" mer informert om at han og kollegaene skal på tur! Hilsen HI
To gull og en på vei Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 Min samboer har tilnærmet samme arbeidstider som din mann, men vi har "bare" en jente. Da jobben hans vant en tur til London for en mnd siden, var det han som fikk tilbudet, men han takket nei, fordi (sippete som jeg er) ble helt ifra meg for at han skulle være vekke en HEL helg. Jeg vil jo selvfølgelig at han skal ha det kjekt, men ble fryktelig lettet da han sa nei, som han sa, så kan han heller ta det en annen gang. Jeg skjønner godt hvordan du føler det, men fortell mannen din hvordan det føles. Dersom han ikke forstår/vil forstå, så kanskje du skulle tatt deg en weekend eller en uke og rett og slett reist de 50 milene til familien din? Da får du avveksling, samtidig som du ikke sitter hjemme og tenker mens mannen din er borte.
ruffen Skrevet 3. mai 2008 #8 Skrevet 3. mai 2008 Jobbreiser er selvsagt helt greitt, hvis han har en jobb som krever at han reiser. Men jeg kan faktisk ikke forstå at han vil prioritere en kosetur med jobben når dere har to så små barn og han i tillegg ser dem så lite til vanlig. Nei, det hadde jeg ikke funnet meg i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå