KaMa Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Er ikke du lærer? Allikavel.. Det gjør vondt i øyet mitt når jeg leser det.. Likevel heter det. Og værsågod, bare hyggelig å gjøre deg oppmerksom på feil som henger i. ;-)
ragna Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 hæ? lærer? jeg? hvor i all verden tar du det i fra? ;D jeg har akkuratt lært meg at det skrives i hvert fall, ikke ihvertfall. det blir litt for mye på en gang. men takk likevel da p.s allikAvel kan det ikke ha vært, det samsvarer så absolutt ikke med dialekten min.
KaMa Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2008 Hva? Er du ikke lærer? Hvorfor i all verden går jeg rundt å tror det da?? Sikker på at du ikke er det altså? Mulig det var allikevel. Likevel feil. ;-)
prekæs Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 akkurat det lurer jeg på. Jeg har merket meg at allikevel ofte er brukt i romaner. Så jeg vet sannelig ikke, jeg. Ernte så nøye heller, men hadde vært artig å vite:)
Süsse Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Hvis man googler allikevel, kommer det opp: "Mente du likevel". Men som man ser skrives det i aviser osv...
Jodasåneidaså Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 Hva i alle dager er galt med "allikevel"? Det er et 100% ordentlig ord, synonymt med "likevel". Sjekk bokmålsordboka, www.ordbok.no.
ragna Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 mhm, så jeg hadde litt rett Allikevel? ikke at jeg hadde tenkt å påstå at jeg hadde det, men siden folket slår opp i ordbøker så....mhm. hehe.
ragna Skrevet 3. mai 2008 #10 Skrevet 3. mai 2008 jeg er temmelig sikker altså. temmelig bombesikker ;D kanskje ;P ja hvorfor går du rundt å tenker i de baner?
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #11 Skrevet 3. mai 2008 Hæææ? Er det ikke "alikevel" ? *rødme* Man (jeg) sier da allikevel, eller "Alikavela"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå