Gå til innhold

dette med mme over 1000 ml???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm,dette har jeg aldri hørt om hverken fra helsesøster eller sykehus....:=S

Lillegutt får 130 ml 8 ganger per døgn...ikke alltid han drikker alt..

Har prøvd en periode med mindere,men gud så sinna som en tyrker han ble!!!

illskriker og er lyn forbannet når han ikke får regulere det selv..

han er 2,5 mnd`er og en stor gutt,fra fødsel av.....

Gjør jeg noe himla galt nå?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det er som sagt ikke bra for nyrene dems. De kan ikke skille ut alt når det blir så mye væske! Så jeg hadde tatt en tlf til hs på mandag hvis jeg var deg.

Skrevet

Synes det høres merkelig ut. Alle helsesøstre sier jo at de skal spise så mye de vil, bestemme og regulere det selv. Rart at ikke de nevner noe om det da, hvis det er farlig. Veldig rart faktisk...

Skrevet

Jeg har nettop hatt min sønn innlagt på sykehuset pga medfødte nyreproblemer...!!!

Dersom dette stemmer er det jo j***** rart ingen sa noe??!!!

Skjønner ingen ting jeg nå...

Første gang jeg har blitt litt satt ut...;=()

Skrevet

Jeg fikk beskjed om det på helsestasjonen...

Skrevet

Du har jo ikke så mye alternativ da.. Det er det som er problemet. Jeg spurte HS om det, og hun sa at jeg bare skulle fortsette med å gi mme så lenge han virker fornøyd. Noen trenger mer mat.. Det eneste jeg har hørt her inne er at det står på NAN pakka, at man ikke skal overskride det.. Men jeg sånn jeg forstår det på Collett pakka, så kan de drikke mer av den. (og det er den jeg bruker her til vanlig) HS spurte både andre helsesøstre, og sjekka i bøker, og ingen hadde fått med seg at mer enn 1 liter kunne være skadelig, og ingen hadde noe annet alternativ. Når de er under 4mnd, så skal de jo helst ikke ha noe annet enn melk, og da er det vanskelig hvis de krever mer enn 1 liter. Men du kan jo godt høre med HS, om hun har noen råd. Og gi gjerne tilbakemelding til meg, hvis du får annen beskjed av henne enn jeg fikk av min HS.

Skrevet

Fra www.flaskeposte.org:

Noen hevder at å drikke over 1 liter (1000ml) MME i døgnet over en lengre periode kan være uheldig for babyer. Dersom barnet ditt overstiger denne mengden i flere dager på rad råder vi deg til å ta kontakt med helsestasjonen. Om barnet ditt er over 4 måneder kan det være at barnet er klar for å starte med litt velling/grøt. Rådfør deg med helsestasjonen i forhold til dette.

Skrevet

det som skjer er at barnet får i seg for mye kalsium. og kroppen vil da ha problemer med og ta opp andre viktige næringsstoffer. min datter er 6 mnd. og får grøt og middag da...

Skrevet

JA,men er det ikke rart at etter 3 døgn på sykehuset med ørten leger,overleger,sykepleiere osv at ingen informerer om dette!!

De hadde god kontroll på hva han spiser og ingen reaksjon...

Syns det er himla merkelig.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...