Gjest Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Har ikke fått summet meg helt enda, men en nær slektning som er i begynelsen av 30 åra, er funnet død for et par timer siden. Ingen vet enda hva han døde av heller. Er temmelig satt ut nå - men hva gjør man i en slik situasjon. Hans nærmeste har det selvfølgelig grusomt. Skal man ringe, dra på besøk eller ??? Jeg er skikkelig dårlig til sånne ting, har kun vært i et par begravelser tidligere, og det var til besteforeldre som har levd et langt liv og var klare for å dø. Dette blir jo helt annerledes...
Eve Dallas Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Har du hatt nær kontakt med vedkommende eller familien hans? I såfall kan en liten visitt være det rette. Hvis ikke ville jeg ringt, eller sendt en blomst med ett kort.
Mersa og gutta <3 Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Det værste man gjør er å ikke gjøre noen ting!! Er det noen du snakker mye med så ta en telefon, trenger ikke være mye du sier, bare viktig å vise at du er der, kanskje tilby hjelp med noe praktiske ting (komme med middag, passe unger, ta tlf. til andre som bør få vite det) Kan og være de synes det er fint om dere kan komme og bare være sammen de.... Føler du ikke det er naturlig å ringe så send en sms? Selv om man ofte får mye blomster i sånne situasjoner er det utrolig koselig å få, man føler virkelig at andre tenker på en. Og til deg; Så trist! Er vanskelig når nære dør! Og veldig rart når det skjer helt uventet! Var veldig leit å høre.
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Tror jeg hadde ventet noen dager til det verste sjokket har lagt seg... Ville tatt kontakt over helgen heller. Føler med dere.
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Jeg har ikke hatt så mye kontakt med han etter vi ble voksne, men masse med søsteren hans. Har lyst å sende en sms i det minste, men drøyer det litt....
Sjokoladekaka Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Ville venta nokre dagar med å ta kontakt. Antalet alt etter kor godt du kjenner familien. Eg ville ikkje sendt blomster. Dei har nok nok med sjokket og praktiske ting dei første dagane. Det blir nok obduksjon. Det er vanlig når det ikkje er alderdom som er årsak til dødsfallet. Uff, det er eit sjokk når unge folk dør. Det er ikkje "rett", nei.
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 Ja, det blir obduksjon. Vet ikke hvor lang tid det tar før man får svar på sånt ? Jeg drøyer det nok et par dager ja.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå