Gå til innhold

har født (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble innlagt Torsdags kveld dn 10 april pga høyt blodtrykk..Så på fredagen bestemte de sei for å sette meg igang..siden jeg allerede var der og jeg var over termin(hadde termin 8 april) Så fikk da to modningspille vaginalt iløpet av dn dagen..mn det skjedde ikke så mye mer..hadde litt rier..

På lørdag var det igang med nye modningspillere..Fikk litt mere rier etterhvert som ble kraftigere..

Utpå sein ettermiddag kvelden ble jeg trillet over til føden..hadde ha ca 1-2 cm åpning..

Der fikk jeg legge meg i badekaret..noe som var utrloi deili..anbefales!!

Lå der faktisk i over 3 timer...for meg føltes det bare som en halv time..max en time..

klokken nærmet seg tolv på kvelden så jm bestemte seg for å gi meg noe å sove på siden det ikke skjedde så mye..

Så ble igjen trillet inn på ett nytt rom..

Mn riene stoppet ikke så fikk ikke sovet noe særli dn natten..

neste morgen (søndag) ble jeg satt på registrering av ongen...han hadde ganske høy puls..lå på 160-170

Ble fraktet til føden igjen..der tok di vannet mitt å satte på registrering på hodet til han..(ca rundt halv ni)

Så satt de meg på drypp..riene ble bare sterkere å sterkere..mn det skjedde ikke så mye fordet..hadde bare 2 cm åpning..

Riene ble bare vondere å vondere..så fikk prøve lystgass..mn jeg synes ikke dn hjalp noe på smertene..mn var godt å ha noe å konsentrere seg om å puste å rope litt i..mn av denne ble jeg og dårlig..

etter hver måtte jm stenge av dryppet fordi riene mine ble så kraftige..

Det var to leger som var mye inne til meg for å kontrollere hvordan ongen hadde det..de fortalte meg at det kun ende i keisersnitt..pga hans høye puls.. Så ble ganske bekymret for lille gullet mitt..

Riene begynte å bli ganslke uutholdelige nå..så jm tilkallet anestesilegen...

mn nå begynte legene å jm å bli bekymret for ongen...så de begynte å diskutere om de skulle ta han ut...

legen undersøkte meg igjen mn det var ikke noe særli forandring..

En halv time gikk..nå var jeg ganske desperat etter smertelindring..jm sjekket meg en gang til..da hadde jeg plutseli 6 cm åpning..å jeg begynte å føle ett stort press nedover..

Mn da kom legene inn å sa at de ikke ville vente lengre..så jm gjorde meg klar for å kjøres ned på operasjonsstuen..

jeg fikk ikke med meg så mye av dette ..var litt i min egen verden med å takle smertene...husker bare at det var helt pyton å bli lempet å styrt med mens jeg hadde rier...fikk spinalbedøvelse..noe som var utroli deili..riene begynte å av ta til de var helt borte..var utroli godt : )

så 11.46 var vår lille gutt ute.. han var helt frisk å rask..

veide 3490 g og 50 cm lang...helt perfekt : )

Vil ikke skremme noen med historien min..

mn godt å få dele med andre..sitter igjen med mye vondt etter oppholdet på st.olavs..fikk ingen god oppføling på barsel heller...så nå sitter jeg her å ikke vil gå igjen en ny fødsel på grunn av behandlingen vi fikk der...og flere onger har jeg jo lyst på....

mn mn

da takker jeg for meg her inne..

takk for alle som har giddet å lest d jeg har skrevet å kommet med svar på innleggene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! :)

Skrevet

Gratulerer med flott gutt!!

Synd du føler det slik i forhold til behandling.. Kanskje du bør informere sykehuset om det?? Så kan de kanskje gjøre noe med det.. :-)

Skrevet

kjedelig at det skal bli sånn erfaring man sitter igjen med, men gratulerer så kjempe mye med den nye verdensborgerern...håper dere får kose dere fremover i det fine været:)

klem

Skrevet

Gratulerer så mye! Håper dere koser dere med prinsen nå:) Har han fått noe navn enda? For å trøste deg litt i all den dårlige erfaringen er det utrolig hvor mye man glemmer når det har gått litt tid. Når det gjelder eventuelle flere barn og fødsler er det også mye som kan planlegges og forberedes ut i fra den erfaringen dere har nå, og så kan dere selvfølgelig velge et annet sykehus når den tid kommer. Det ville jo vært veldig synd hvis en slik opplevelse skulle ødelegge muligheten til å få flere barn! Lykke til!

Skrevet

Gratulerer med gutten!

Skrevet

Hei og gratulerer så masse!

Hører vel ikke til her lenger jeg, men stakk innom en tur for å se litt:)hehe=)

Akkurat samme fødsel hadde jeg=) Det ble hasteks pga pulsen til lillemann fordi riene mine var for tette.

Synd du hadde det dårlig på barsel på St.Olav.Jeg stortrivdes der! Pleierne kom innom meg konstant for å se om alt var som det skulle. Det eneste minuset var at jeg ikke ble fortalt når jeg skulle hjem...fikk vite det 2 timer før jeg måtte være ute (må jo ut til 12) og da var det jeg som spurte..hehehehe..kjedelige greier..Vel..velkommen inn på DinBaby skal du være:D:D

Skrevet

tusn takk for gratulasjoner og gode ord : )

navn har vi ikke bestemt oss for helt enda..men tror det blir kristoffer

På barselen ble vi helt glemt..det tok 4 timer før jeg ble trillet opp til far og barnet etter keisersnittet..

og faren ble plasert på et rom helt alene med lillegutt..

Amming fikk jeg ikke hjelp med før dagen før jeg skulle hjem..legen var ikke innom før dagen vi skulle hjem..

Å pleierne var veldi skjelden innom for å se hvordan det gikk med oss..

skal sies at de hadde det veldig travelt da..mn dumt for de som må lide for det da..

Skrevet

gratulerer! =D

Skrevet

Gratulerer så masse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...