Gjest Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 kan jeg gi? Har fullammet til nå, gutten vår er 5 mnd, og har begynt å gi litt grøt fordi han ikke sover så lenge om gangen om natten. Han liker ikke så godt grøt, så hadde tenkt å gi litt fruktmos på toppen. Prøvde med fruktmos alene i dag, og det likte han kjempegodt! Så det jeg da lurer på er om jeg kan gi ham litt fruktmos utenom kveldsmåltidet også, siden han liker det så godt. Hvor ofte kan jeg isåfall gi? Kan jeg gi hver dag? Eller går det ut over ammingen? Kan jeg gi som mellommåltid, og hvor mye/lite er isåfall lurt å gi? Kan jeg gi en hel/en halv pakke eller er det for mye?
*mamma*til*markus* Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Mitt forslag er at du gir ett halvt beger fruktmos 2 ganger om dagen kanskje? fruktmos er sunt og godt:) fungerer veldig bra som mellomåltid..
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Ok :-) Så du tror ikke det går ut over amming? At han begynner å spise fruktmos i stedet for å amme? Da kan jeg jo gi han et halvt beger sammen med grøt, og et halvt beger tidligere på dagen...?
*mamma*til*markus* Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Ja, du kan bruke det som dessert og mellommåltid om du vil... det vil nok ikke gå utover ammingen din...
betty74 Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Gi han fruktmos etter at du har ammet, så opprettholder du melkeproduksjonen.
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Så bra :-) Tusen takk for svaret. Det blir gøy :-) Et annet sprøsmål i slengen: Begynte jo med det i dag... Hvor fort kan jeg gå frem? Når kan jeg være oppe i et halvt beger? Er det en mer skje om dagen, eller kan vi gå fortere enn det?
*mamma*til*markus* Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 Så lenge du har gitt litt grøt fra før, så trenger du ikke gå gradevis opp med fruktmosen... så lenge du ikke gir stoore mengder, og ett halvt beger er ikke så mye... hvis han gaper, så kan du gi:)
Håpefull mamma Skrevet 3. mai 2008 #8 Skrevet 3. mai 2008 må bare spørre: jeg gir mme, kan jeg gi fruktmos som et måltid, altså istede for mme på formiddagen da? blir det nok?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Mens vi er på fruktmos; kan man varme litt på den?
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #10 Skrevet 3. mai 2008 Ja, jeg får prøve det. Vil jo ikke miste melken. Men litt gøy når han liker noe annet så godt :-)
*mamma*til*markus* Skrevet 3. mai 2008 #11 Skrevet 3. mai 2008 Grete: du kan godt gi det som ett mellommåltid, men det kan hende at han ikke blir så god og mett som med mme, og kanskje ikke vente like lenge som før, før du gir han mat igjen..
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #12 Skrevet 3. mai 2008 Har bare gitt grøt noen dager, er på begynnerstadiet med den, må gi fruktmos for å få ham til å spise den. Så jeg kan jo øke paralellt med grøten kanskje... Gøy når han gaper da :-) Han kniper igjen munnen med grøten, så nå skal det bli andre boller :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå