Gjest Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Min eldste er fem år gammel, og dette er første sommer han er ute aleine, og vi har flytta en ny plass der han har mange å leke sammen med ute i gata. Det er ingen trafikk her, så jeg lar han ha det ganske fritt, han vet hvor langt vekk han har lov å gå, og kommer hjem til avtalte tider. Ganske ofte tar han med seg kamerater hjem, noen er høflige og greie, mens andre er grunn ikke så høflige og nærmest forlanger å få mat og lignende. Merker og på sønnen min at han er frekkere og hører dårlige etter når han er med disse guttene, enn de som er høflige og greie. Ikke misforstå at jeg tror min gutt er verdens greieste, for det er han absolutt ikke, men merker han er veldig lettpåvirkelig både positiv og negativ vei. (det er sikkert barn i denne alderen, dette er en ny fase for meg). Har ikke lyst til å bli sett på som den sure mora heller, men som feks i går var det et par gutter på besøk hos han, og kl syv legger jeg minstemann, og da skulle han eldste i dusjen. Da jeg gikk inn på rommet og forklarte til dem at de måtte dra for babyen skulle legge seg og A skulle dusje, ville de ikke. Måtte nærmest jage dem ut til slutt. Hvordan gjør dere det med besøk av kamerater og venninner, med tanke på mat og slikt. Jeg synes feks at når vi skal spise middag, så får de gå hjem å spise.
Skravlemamman Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Jeg er som deg, sender de hjem når klokken er syv på kvelden.Hvis noen er uhøflige og frekke sier jeg faktisk i fra, og når vi spiser middag så venter de på rommet . Eller får tilbud om å spise med oss noen ganger også, kommer an på hvem , hva osv......., vanskelig greier dette her, men det går seg vel til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå