Gå til innhold

Hva slags trening holder dere i form med i graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trente spinning, aerobic og styrke før jeg ble gravid igjen....de første 12 ukene har jeg hatt mere enn nok med kvalme og ubehag så har blitt 0 trening på meg. Skal starte opp til uken for er 12 fullgåtte imorgen og treningslysten er der og er redd for å legge på meg for mye, men er usikker her, kan jeg hoppe rett inn i den gamle treningen jeg er så vant til og så glad i eller blir det for intens? Vet man skal unngå spark og slag. Blir jo driiitsvett og andpusten etter en aerobic time, er vel kansje ikke skadelig for den lille? Jeg som er overhysterisk, hehe? Trente ikke fast da jeg gikk gravid de andre gangene, men vil så gjerne være i form til den nye babyen kommer. Takker for tips her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør kanskje spørre på treningssenteret hva du bør unngå å gjøre på de timene og hva som er greit.

Selv trener jeg vanligvis spinning, men har ikke gjort det i graviditeten. Syns det ble så ubehagelig nederst i magen. Fikk satt opp et enkelt styrkeprogram av en veileder som jeg har tatt en eller flere ganger i uka, men ikke de siste ukene av graviditeten nå, har fått en del kynnere av treningen der. Har gått turer på 1-2 timer flere ganger i uka hele graviditeten, og det gjør jeg fortsatt. Ikke akkurat topp-trening, men jeg er i kjempefin form og føler meg sprek. Har ikke lagt på meg mye heller.

Skrevet

Hei

Jeg tror man må kjenne litt på kroppens signaler. Dersom du er vant med å trene hardt, så får ikke kroppen din like stort sjokk som hvis du plutselig skulle begynne å trene når du ble gravid.

Det er sikkert lurt å tenke på at du har en liten i magen, at du ikke løfter veldig tungt, og er forsiktig med magemusklene. Jeg skulle tro det ikke gjør noe om du får litt puls. Dette må du kjenne på selv når du trener, du trenger ikke å slite deg fullstendig ut. Kroppen din kommer til å bruke masse energi på å lage denne babyen også... : )

Jeg har ikke trent aktivt på flere år, men går lange turer med bikkja i kupert terreng, på samme måte som før jeg ble gravid. Eneste er at jeg kjenner at jeg blir fortere sliten, og litt tungpusten, men det skal sies at jeg har fått ganske stor mage (er 28+1).

Jeg trener i basseng to ganger i uka, pga bekkenløsning, og det er så sinnsykt deilig å røre på seg. Der bruker vi alle musklene, og jeg er bestandig sliten etterpå, men det er bare deilig. Vi trener magemuskler såvel som lårmuskler, og dersom det var "farlig" så ville ikke fysio lagt opp programmet sånn.

Jeg er sikker på at du kan trene med god samvittighet, men som sagt, lytt til kroppen din, og spør gjerne en av instruktørene om tips, og om det er noe du bør ta hensyn til nå som du er gravid.

Lykke til! : )

PS: Jeg har også vært redd for å legge på meg mye, men kroppen legger nok på seg det den trenger for at babyen skal vokse seg stor og sterk. Jeg har gått opp 15 kg til nå, men det vises ikke så veldig godt, og jeg har bestemt meg for å ikke bry meg så mye om det. Kosthold er nok like viktig som trening.

Skrevet

eg e spinningsinstruktør, har time ein gong i veko, så spinne eg 2-3 gonga utnom min time.. ellers går eg tur..

Skrevet

Du skal holde deg under 70%av max puls... -Dette er egentlig ikke så veldig hardt om du er vant til å trene mye!

Selv var jeg aktiv med spinning + turer med bikkja fram til uke 22 (trosset kvalmen i starten). Men har fått bekkenløsning og greier nesten ingenting lenger :-( Håper å få litt hjelp av fysio til uka...

Skrevet

Hei jeg synes jeg kjenner deg igjen på nicket fra sist jeg var gravid gutten min er nå snart 8 mnd. Hvordan går det med deg? Har ikke du et barn på omtrent samme alder. Eller er jeg helt på jordet??hehe :-)

Synes ikke du skal trene hvis du ikke tidligere har trent. Aerobic er vel mye hopp og sprett, det tror jeg ikke er å anbefale når du er gravid. Bedre med svømming, sykling, spaserturer tror jeg. Fine måter å holde seg i form før fødselen på!

Skrevet

Ingen så langt...(uke 8 og kvaaalm).

Trente puls-spin og puls-step tidligere, men tror jeg skal gjøre som sist svangerskap nå, og gå over til svømming. Da svømte jeg tusen meter to ganger i uka, frem til uke 36.

Det var veldig deilig :)

Skrevet

Hei du....Alt bra med oss! Vi har vært gjennom tøffe tak for vi skulle hatt ei jente på 9 mnd, vi mistet dessverre babyjenta vår under fødselen 3 aug ifjor. Men vi er gravide på nytt med ny baby og ser fremover, vi gleder oss masse til å bli foreldre igjen i november. Så stemmer at du har sett meg her inne før ja, hehe. Alt bra med gutten din?

Skrevet

Uff det var trist å høre! Alt er heldigvis bra med gutten min ja, han vokser og er bare HELT nydelig og vakker! Rett og slett til å spise opp!! :-) Jeg er bare inne her å sniker litt på sidene for tiden.. :-) Kan jeg spørre hva som gikk galt under fødselen? Må jo vært helt forferdelig! Håper alt er bra med deg og babyen nå i allefall! Ønsker deg lykke til, det går bra denne gangen skal du se! :-)

Skrevet

Morkaken var liten og tålte ikke riene i startfasen av fødselen, hun døde tidlig i fødselsforløpet og de mente hun ikke hadde hatt det vondt. Jenta vår hadde ikke lagt på seg nok den siste mnd eller....Blir denne gangen masse ul fra uke 20 for å sjekke at lille legger på seg som den skal, ellers blir den plukket ut ved ks enda tidligere enn uke 38. De mener da på sykehuset at den lille har det bedre på utsiden enn i magen...Denne gangen går det bra og magefølelsen er bra, det var den ikke sist og trodde hele tiden at lille skulle dø fra meg, skremmende. Men går bra nå da...Fint alt er bra med gutten din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...