Taziah Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Ble sykmeldt i januar pga bekkenløsning, og har etter det fått fastlønna fra arbeidsgiver hver måned. Nå for noen dager siden fikk jeg en litt stor sum utbetalt fra NAV. Ble litt paff, så ringte de å sa at dette måtte være feil, men de sa det stemte, det var sykepengene fra januar og til nå som var utbetalt... Men det jeg ikke skjønner, jeg skal vel ikke ha dobbel betaling? kan dette stemme? Eller har de gjort en feil, at det er arbeidsgiver som egentlig skal ha dette utbetalt? Håper noen vet...så jeg vet om jeg kan bruke pengene eller om de skal betales tilbake..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 arb giver skal kun betale di første 14 dagene... å så skal nav betale resten men d skal ikke overskrive vanlig fast lønn.
*Super*Mamman* Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Har du jobbet ekstra i forhold til faststillinga di? I så fall er det da NAV som betaler ut gjennomsnittslønnen din ut over fastlønna.. Kan det stemme med beløpet?
Taziah Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2008 Det hørtes kanskje ikke så dumt ut nei... Men jobbet ikke noe mye ekstra rett før jeg fikk sykmelding, bare tidlig i svangerskap. De kan vel ikke regne med de??
NemiW og Ravn Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Jeg ville tatt en telefon til arbeidsgiver på mandag og spurt om de har fått refundert sykepengene dine fra NAV. Da finner du ut av det. NAV gjør jo stadig feil, og hvis du har fått det du skal ha fra arbeidsgiver, er det sansynlig at det ikke er dine penger.
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Det er noen arbeidgivere som betaler deg lønn mens du er syk, også får du pengene dine på riktig måte fra jobben din, også krever de pengene fra NAV, så mest sannsynlig er det en glipp her, at de pengene skal til din arbeidsgiver.... Det er veldig mange som har bynt å gjøre det sånn, for at arbeidstaker skal føle det lettere...
Taziah Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. mai 2008 Synes det er litt rart at NAV gjør så store feil jeg da, vanligvis er det jo veldig vanskelig å få noe i det hele tatt av de! Og hvor har de fått tak i kontonr mitt? Har jo ikke skrevet det på disse sykmeldingsarkene! står ingenting på nettbanken hvorfor de er satt over heller...rart! Får bare krysse fingrene for at dette er noen penger jeg skal ha:D
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #8 Skrevet 3. mai 2008 De kan gjøre det utrolige faktisk;) Hmmm er enig i at det er merkelig, men for din egen skyld, snakk med jobben din å hør, for det er veldig surt å måtte betale dette tilbake... Du kan jo ha prata med nav, de sier de ikke vet hvorfor eller at du SKAL ha pengene, men de kan faktisk ha gjort feil... Det med konto nr ditt er jeg usikker på, men de kan innhente opplysninger om deg fra likningskotoret vettu;) De har ditt konto nr, der henta di mitt en gang;)
tigergutt<3 Skrevet 4. mai 2008 #9 Skrevet 4. mai 2008 du må nok belage deg på at dette desverre ikke er dine penger. Jeg får også lønnen min av arbeidsgiver og så får arbeidsgiver pengene tilbakeført fra NAV. Men hvis ikke alle papirene dine (den grønne delen) som du sender inn er riktig utfylt så kan det fort skje at det blir feil med utbetalingene. Jeg vet at min arbeidsgiver måtte ringe og spørre etter etterbetalingene da det tok veldig lang tid før de kom. Fordelen din er jo at du ikke taper feriepenger på dette, og at du får full lønn uansett om du går over 6G. Sjekk med arbidsgiver så får du svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå