Gå til innhold

Konfirmasjon til stedatter til neste år. grøss og gru!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å grue meg masse allerede, hvordan skal jeg greie å håndtere den situasjonen med biomor og resten av deres familie, det kommer til å bli helt forferdelig, Må jeg dra???

det er jo på en annen kant av landet, og vi må reise dit med 2 små. Føler ikke at jeg har lyst å sende sambo dit alene heller.

Er det veldig dumt av meg å ikke dra?, jeg er veldig gla i min stedatter, men har ikke lyst til å treffe på mannen min sin eksfamilie.

Sambo har ikke lyst å reise dit han heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Tror nok du bør velge å reise selv om du ikke ser fram til å møte samboers x-familie. Prøv å huske på at det er konfirmanten sin dag. Den dagen er det viktig at alle voksne som er glad i en og som har mulighet (og er innvitert selvfølgelig) kommer. Sitter selv med vonde minner fra min konfirmasjon da min far, stemor og 2 halvsøsken ikke kom pga min mors oppførsel. Det er ikke særlig hyggelig å vite at du ikke betyr nok til at de "voksne" ikke kan legge til side uenighetene sine for en dags skyld. Tenk deg ihvertfall godt om, og ta gjerne en prat med jenta selv. Kanskje hun har forståelse for dine følelser. Kanskje dere kan ha et eget selskap?

Hilsen konfirmant for 2 år siden. ( Sliter fremdeles med å tilgi de" voksne" i min familie.

Skrevet

Det er bra at du allerede har begynt å tenke på konfirmasjonen neste år, for det tar tid å mentalt innstille seg på en slik dag. Hvis jeg får komme med et råd; Ikke gru deg - bruk heller tiden konstruktivt til å snakke med din kjære om deres grenser overfor X og hennes familie.

Dere har to små sammen - da har du en fantastisk anledning til å rette fokuset på noe annet positivt enn å bli stående å se på "den gamle familien" og føle deg utenfor. Gjør som meg - ta deg av barna dine og la resten av selskapet seile i sin egen sjø :) Om du har et anstrengt forhold til biomor så gi blaffen i henne. Du trenger strengt tatt ikke småprate med henne.

Bestem deg på forhånd hvilken rolle du vil ta og fokuser på stebarnet som jo er hovedpersonen denne dagen. Jeg ville dradd og tatt med de små. Ja, det koster litt å være der, men du verden hvor godt det føles å ha det overstått og vite at du igjen har trosset en f-voldsk mor og gitt stenbarnet en fin dag. pluss at din kjære vil være deg evig takknemlig for at du stilte opp. For de små kan også dagen være en stor begivenhet - jeg regner med at fars familie også vil være der, så da har du jo halve selskapet på din side?

Jeg synes forøvrig at din sambo bør endre fokus - han har ikke noe valg siden han er far. Skjønner ikke at foreldre kan tenke slik.... å utebli fra sitt barns store dag. Noen kameler må også foreldrene svelge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...