Gå til innhold

Noen med erfaring med Nutramigen her? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille har melkeallergi, han fullammes, men jeg vil gjerne venne han til Nutramigen sånn at jeg har en nødløsning i tilfelle det trengs. Har prøvd tidligere, da bare brakk han seg. Prøvde igjen med masse sukker, da gikk det litt bedre, men etter en stund merket han at det var noe rart og nekta å drikke mer. Tenkte å prøve å blande med mm idag og se hvordan det går. Må gi han et måltid på flaske hver dag pga medisin, så tenkte det kanskje passet bra å prøve da. Lurte derfor på om det er noen som har erfaring med å få barnet til å like Nutramigen? Er det i det hele tatt vits å venne han til smaken nå, hvis det plutselig går to uker til neste gang han får? Tenker at jeg kanskje må begynne med ny tilvenning hvis det går litt tid mellom?

Lurte også på om dere har noen lure tips for å gjøre måltidene lettere, ettersom jeg skal begynne på studier igjen om tre mnd og derfor trolig går mer over på erstatning. På boksen står det jo at maten må inntas senest to timer etter den er blandet ut. Tenker at det kanskje er mulig å koke vann, ha det på flasker og ha det i kjøleskapet til han er sulten, og så blande pulveret i? Hvordan gjør/gjorde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! gutten min har akkurat begynt på dette etter noe dem tror var en allergisk reaksjon på nan. han nektet også å drikke det, brakk seg og spyttet det ut. men etter vi prøvde mange ganger og han fikk litt sukker i så gikk det ned :) så ikke gi opp han tar det nok til slutt. vi har ferdig kokt vann i kjøleskapet og varmer vannet og blander i pulveret når han blir sulten. vann vannet før du blander pulveret i så det blander seg godt og ikke blir klumper. lykke til! :)

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Prøvde med mm istad, 70% mm og 30% nutramigen, men reaksjonen var den samme. Hehe. Får bare prøve igjen. :)

Skrevet

Gutten min måtte ha kumelkfri mme fra 3 mnd alder. Var hos barnelegen og han sa at vi aldri ville få i han nutramigen siden han hadde drukket nan siden fødslen av. Nan er søt på smak og nutramigen er besk. Så han skrev ut prosobee som er soyabasert melk. Ingen problem i de hele tatt i få i han prosobee. Nå er han 2 år og det ser ut til at det går bra etter at vi begynte å gi kumelk. Er så godt at det virker som han har vokst det av seg! :)

Skrevet

Vi startet ikke med Nutramigen før jenta vår var ca 7.mnd, og etter en god stund med sakte tilvenning gikk det faktisk bra. Mitt beste råd er å bare forsøke og forsøke og forsøke... Det er kanskje greit å prøve litt hver dag, om to uker må dere kanskje starte helt på nytt igjen? Jeg blandet 50-50 % over en tid (Nutramigen/morsmelk), og sakte men sikkert godtok hun det. I grøten gikk det fint helt fra starten, men blandet i en god del fruktmos da. Og som drikke viste det seg at hun godtok det hvis hun fikk det iskaldt fra kjøleskapet (!), hun drakk ren Nutramigen som en helt etter noen uker. Siden din fullammer enda er jo ikke det noe alternativ, men kanskje han også liker den kald etterhvert? Lykke lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...