tina-b Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Hei Er det noen som har forslag til hvordan man tar bort flekker på ulltøy?? Takker for svar!!
Bergene Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Jeg farget alle ullklærne turkis (kan selvsagt bruke andre farger), da vises flekkene nesten ikke lengre. Kjøpte farge på clas olson og farget på 40 grader. Men nå har det dessverre kommet tran flekker på nytt igjen *sukk*
ohla Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Jeg bruker oksegallesåpe fra Sonett, den selges i allefall på Heliosbutikker. Jeg synes den flytende såpen er greiest, men den finnes også som fast såpestykke. Jeg har fått bort flekker fra den gule babybæsjen med denne såpen, men da har jeg måttet vaske plagget flere ganger. Lykke til!
ruffen Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Det spørst litt hvor redd du er for plaggene...jeg vasket ullbodyene med de verste gule bæsjeflekkene på 60 grader. De krymtet ikke og ble helt rene! Men det sliter jo sikkert litt på ullfibrene, men dette var bodyer i den minste størrelsen (kjøpt på Sparkjøp), som jeg uansett ikke kom til å bruke så lenge. Hadde prøvt ALLE kjerringrådene først, og noen av bodyene var helt stive. Skikkelig ekkelt! Hadde nok ikke gjort det med dyre Nøstebarn-bodyer...heller ikke i store størrelser som varer leeenge.
Nillo Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 sitronsåpe virker godt på flekker på ull, fåes stort sett kjøpt der dei selger troll dressar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå