line h Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 Hei Lurte på om det var noen av dere som ennå gir barna melk på flaske? Har selv en jente som får melk på flaske i sengen når hun våkner om morningen og når hun sover på dagen. Føler selv det er på tide å slutte med dette men møter motstand hos min mann. Nr 2 er på vei og kunne godt tenkt meg at føstemann var gitt seg med flasken til neste kommer.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Vi gir også flaske noen ganger pr dag, men bare hjemme til kos. Tror ikke det blir noe problem å slutte den dagen vi bestemmer oss for det. De har absolutt ikke behov for flaske når de er over 2 år, så det er jo litt opp til oss foreldre da:-)
mai mammaen til to Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Vi gir flaske med melk enda og det kommer hun nok til å få så lenge hun har lyst på det egentlig. det er hennes kos. hun blir så glad når hun ser den flasken med en liten dæsj melk oppi.. før fikk hun den i sengen når hun skulle sove. men nå får hun kun en flaske med melk etter hun har spist kvelds mat. så sitter vi på sofaen og ser på animal planet og hun koser seg masse. når hun er ferdig går vi ned å pusser tenner før vi går til sengs. ville nok ikke gitt det på sengen. for er jo ikek så bra for tennene... snuppa her kan jo fint drikke av glass også og gjør jo det hele dagen. men hun koser seg sånn med flasken at jeg syns hun kan få beholde den jeg. hun blir to år nå på tirsdag... og vi venter en liten bror til henne nå (termin i dag...) tenker ikek det er noe problem om hun får flaske når babyen blir født jeg..
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 hun får en flaske om dagen med litt melk i..til kvelden..i senga:S
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Vi sluttet med melkeflaska rundt 15mndrs alder, det gikk helt fint. Føler egentlig at vi gav flaske for lenge jeg da.. det er jo ikke så veldig heldig for tennene med flaske, har jeg forstått?
Muffinsmamma Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 er da ikke noe anderledes med flaske for tennene enn smokk. vi gir flaske fortsatt vi, gutten er 2. men jeg tenker at når smokken skal vekk må også flaska vekk.. den tid den sorg!
Askepott 3 barnsmor Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Jenta mi får en melkeflaske om dagen etter bhg, hun koser seg veldig med den og stresser ikke med å slutte enda.Hun blir 3 år i aug.
Zitro Skrevet 5. mai 2008 #8 Skrevet 5. mai 2008 Phhhu.... nå ble jeg letta! Var sikker på at det bare var meg i hele verden som lot ungen min fortsatt få flaske i sofaen på kvelden.. han blir 3 i august. Han elsker flaska si over alt i verden! Blir et helvete for meg å ta fra han den når den tiden kommer... vi pusser alltid tenner etterpå.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 jeg også! Han drikker fra kopp og drikkeflaske og vanlige flasker, men likevel er det noe med den kosen i melken på flaske. Han får litt om morgenen mens han sitter i sofaen og våkner, (spiser frokost i bhg), og til kvelds, sammen med en skive eller knekkebrød. Han drikker ikke kald melk, den er lunken.. Han blir tre i august og vi får ny baby om en mnds tid, men da gidder jeg rett ogs lett ikke stresse med det.
mai mammaen til to Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 ja det er bra å høre at det er flere som bruker det.. jeg tror ikke det er noe skadelig å gi litt melk på en flaske. men tror ikke det er så lurt å gi det i sengen om man ikke pusser tennene etterpå.. jeg syns det er så koselig jeg. hun pleier å sitte på fanget mitt på sofaen og få melken. da sitter hun helt i ro og koser og koser...
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Lillegutt får en flaske melk når han våkner om morgen. Drikker den i senga vår og koser seg veldig. Vi stresser ikke med å slutte med det. Han koser seg, og vi ser ingenting galt i det. Hadde vært værre om han hadde fått d på sengen om kvelden og ikke pusset tennene etterpå
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 det er jo ikke flasken som er farlig for tenene, men melken! Det ødelegger tennene skikkelig! Ste søstern min fik flaske melk på sengen i mange mange år, å gud hvordan tennene henes så ut, hun hadde hull i tennene før hun rakk å miste melketenner!
mai mammaen til to Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 men det er jo ikke mer skadelig å drikke melk fra flaske enn glass? så lenge man pusser tennene etterpå så er det jo ikke verre enn omd e får melk i et glass på kvelden..
Augustspire<3 Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 Jentene får flaske med melk i sengen når de våkner om morgenen og om kvelden til barne-tv... Stresser ikke med å slutte med det.
Eucerin Skrevet 12. mai 2008 #15 Skrevet 12. mai 2008 nei men melk på flaske i sengen etter tannpussing er skadelig, mere skadelig hvis man har pusset tenner også.pga syre osv.. synes bare det er en uting med flaske på sengen å skjøner ikke poenget med det etter man slutter å spise mat på natten uansett, men men
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #16 Skrevet 12. mai 2008 Her får også 2-åringen melkeflaske som "kveldskos" (og kun da). En skvett med lunken melk (varmet liiiittegrann) etter kveldsmat, med pysj og nattbleien på, også pusser vi tennene ETTERPÅ - rett før legging.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 13. mai 2008 #17 Skrevet 13. mai 2008 Nei her sluttet vi med flaske da hun var 14 mnd. Eneste hun har fått flaske etter dette var når hun hadde falsk krupp og nektet å ta til seg noe, da hjelper flaske med noe på.Spesielt for å få i medisin.Men med en gang hun var frisk så ble den tatt bort og det er greit. Det er jo helt opp til oss foreldre, barna tilpasser seg fint. Vi er nå på smokk avvenning.Går utrolig bra:)Hun ble nett 2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå