Gå til innhold

Spørsmål til dere som handler fra USA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med scrapbooking og funnet en en nettbutikk i USA. Nå er dollarkursen så lav så kjempebillig å handle der nå.

MEN Finner ingen steder på sida om hvor mye det koster å sende til Norge. Noen som har peiling? Ville tro det gikk litt på kilo eller eventuellt sum. Men tollen er jeg mest bekymra for da. Om totalsummen blir det samma som å shoppe her i Norge, er ikke noe vits å handle der....

Tips? Erfaring noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel får du ikke opp fraktkostnadene får du skal sende inn bestillingsskjemaet.. Så du må altså legge inn hele bestillingen, med navn, adresse osv, så får du frakten til slutt får du skal bekrefte bestillingen..

Men er flere steder der de ikke sender ut av USA...

Skrevet

Om du handler for under 200 kr (da skal du ikke ta med fraktkostnader) er det tollfritt. Husk på at det gjelder når pakken kommer til tollen, ikke når du bestiller, slik at om du bestiller for 198 kr og dollarkursen stiger litt slik at det blir over 200 kr til pakken din kommer til tollen så må du faktisk betale toll. Rart at det ikke stod noe om fraktkostnader, er du sikker på de sender til Norge? Er ikke alle som gjør det.

Skrevet

Fant ut av det jenter. Ja da de sender til Norge, man måtte avslutte shoppingen og så kan man velge land osv osv....

Takk for svar jenter!

Skrevet

Hvilken nettbutikk handler du fra da?

Skrevet

Husk å skille mellom toll og mva.

Om du får varene sendt fra USA så kan det være en ide å høre om de kan trekke ut eventuell nasjonal mva. Når varene kommer til norge må du ut med 25% mva. i tillegg kan det komme toll (det avhenger av hva du handler komplett liste over satser finnes på tollvesenet sine nett sider)

I tillegg kommer et fortollingsgebyr på 150-200 kr (husker ikke beløpet)

Handler man for under 200 kr slipper du unna alle disse kostnadene.

Skrevet

www.ktcrafts.com. har fått anbefalt og de hadde mye bra! Vel det kom på over 300 kr....oioi....spørs om jeg bomma litt på alt det der ja....æsj, nå er jeg spent på totalbeløpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...